وقتی اپیدمی در جامعه ایجاد می شود و مردم درگیر درد و بیماری می شوند، مؤسسات و شرکت های پخش و توزیع کننده دارو، پس از پزشکان و پرستاران در خط دوم مقابله با این بحران قرار می گیرند.

تلاش جهادگونه مدافعان سلامت در خط دوم مبارزه با کرونا

به گزارش قدس آنلاین، مؤسسه خدمات دارویی رضوی از جمله این مؤسسات است که با آغاز دوران شیوع بیماری کرونا در کشور و نیاز مبرم آحاد جامعه به اقلام دارویی و بهداشتی، با اولویت خدمت به مردم و تأمین نیازهای بیماران خدمات ارزشمندی را در این راستا در داروخانه های تحت پوشش خود از جمله داروخانه مرکزی امام(ع) و داروخانه دارالشفای امام(ع) در مشهد ارائه کرده است و با توجه به پروتکل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و دستورالعمل های دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچون سایر مراکز دارویی کشور، اقداماتی را در راستای حفظ سلامت مراجعان و کارکنان خود در داروخانه مرکزی امام(ع) در طبقه اول ساختمان مؤسسه و همچنین در بخش اداری آن انجام داده است.

 

اقدامات پیشگیرانه در داروخانه ها

دکتر سیدمهدی هاشمی ‌نژاد، مدیر عامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی در این باره بیان می کند: با جدی شدن شیوع ویروس کرونا در کشور پس از هماهنگی با معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دریافت مجوز تأمین الکل، تولید محلول‌ های ضدعفونی برای پیشگیری از شیوع کرونا را به عنوان یکی از اولین مراکز در مشهد در دستور کار خود قرار داد و آنها را با حداقل قیمت توزیع کرد.

وی می افزاید: علاوه بر موارد مذکور با ایجاد فاصله گذاری اجتماعی در محوطه داخلی مؤسسه، نصب پیام های بهداشتی بر روی صندلی های مؤسسه به صورت یک در میان، نصب پیام های بهداشتی و بازدارنده از قبیل ورود بدون ماسک ممنوع و... در مدخل ها و ورودی های مؤسسه، نصب دستگاه هندراپ به منظور ضدعفونی دست و پا در ابتدای ورودی مؤسسه و در داروخانه مرکزی امام(ع) در دو نوبت صبح و عصر، سعی در رعایت پروتکل های بهداشتی کرده است.

 

تهیه و توزیع اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی

مدیر عامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی می گوید: بیش از ۶۵ هزار لیتر محلول ضدعفونی دست و سطوح برای شرکت ها و مؤسسات وابسته به مجموعه آستان قدس رضوی و مجموعه ها و اماکن متبرکه توسط کارشناسان این مؤسسه در آزمایشگاه داروخانه مرکزی امام(ع) تولید شده که بخشی از این محلول ها در اختیار بانک ها، مؤسسات آموزشی، مساجد، حسینیه ها، مراکز درمانی سطح شهر مشهد و استان خراسان رضوی و دیگر نهادها و ارگان های دولتی و خصوصی، بیمارستان ها و درمانگاه ها و مطب ها قرار گرفته است.

وی ادامه می دهد: همچنین بخشی از این محلول های تولید شده در حجم های ۴، ۱۰ و ۲۰ لیتری و حجم های کمتر ۲۵۰ و ۵۰۰ سی سی در داروخانه های تحت پوشش مؤسسه به مراجعان عرضه شد.

به گفته دکتر هاشمی نژاد ماسک های استاندارد در دو نوع پرستاری و فیلتردار با رعایت کامل موازین بهداشتی و قیمت های مناسب نیز به مراجعان در این داروخانه ها به فروش رسید. در این بین، داروخانه مرکزی امام(ع) به عنوان داروخانه مرجع ارائه خدمات به بیماران مبتلا به ویروس کرونا در مشهد انتخاب شد که تهیه و توزیع تمامی اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی مربوط به این بیماران را در دستور کار خود قرار داد.

این مقام مسئول ارائه خدمات دارویی غیرحضوری زیر نظر پزشک داروساز به بیماران در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا همچون بیماران دارای نقص سیستم ایمنی، پیوندی، شیمی ‌درمانی، کلیوی، ام ‌اس و...، را یکی دیگر از خدمات ارزنده این مؤسسه به بیماران برشمرد.

 

توجه ویژه به سلامت کارکنان

مدیر عامل مؤسسه خدمات دارویی رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه داروسازان و سایر کارکنان فعال در مؤسسه خدمات دارویی رضوی در دوران قرنطینه در ابتدای سال جاری، پرتلاش تر از همیشه در محل کار خود حاضر شدند و در دفاع از سلامت مردم کوشیدند و این تلاش همچنان در دوران مقابله با کرونا ادامه دارد، می گوید: برای تمامی کارکنانی که در ارتباط مستقیم با ارباب رجوع هستند، ماسک و شیلد توزیع شده است. دکتر هاشمی نژاد ادامه می دهد: همچنین تمامی قسمت های داخلی مؤسسه اعم از بخش های اداری و اجرایی همچون قسمت‌ های نسخه پیچی، آزمایشگاه، اتاق استراحت کارکنان، نمازخانه، اتاق کنفرانس، انبار و...، به طور منظم ضدعفونی می شود. البته ضدعفونی سطوح، لوازم اداری و... که بیشترین احتمال تماس کارمندان با آنها وجود دارد، مورد توجه بیشتری قرار دارد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.