رئیس هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی گفت: عامل اصلی محدودیت‌های ایجاد شده افرادی بودند که در گذشته بدون رعایت صحیح حجاب و استفاده از لباس‌های زننده هنگام دوچرخه‌سواری توجه زیادی را به این مسئله جلب کردند.

توضیح رئیس هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی درباره محدودیت‌های ایجاد شده برای بانوان

به گزارش قدس آنلاین، مهدی روزبهانه درخصوص محدودیت‌های ایجاد شده برای دوچرخه سواری بانوان اظهار کرد: با توجه به اینکه بحث حجاب اسلامی قانون است، باید پذیرفت که بانوان دوچرخه سوار نیز باید به حجاب خود پایبند باشند، سبب این محدودیت‌ها افرادی بودند که در گذشته بدون رعایت صحیح حجاب و استفاده از لباس‌های زننده هنگام دوچرخه‌سواری توجه زیادی را به این مسئله جلب کردند.

رئیس هیات دوچه چرخه سواری خراسان رضوی ادامه داد: مجموعه هیات پیگیر این موضوع است تا بانوانی که حجاب خود را رعایت می‌کنند و به هنجارهای جامعه شهری مشهد با توجه به مذهبی بودن مشهد پایبندند، مشکلی بابت دوچرخه سواری نداشته باشند.

وی افزود: زمانی که مصوبه تصویب شد اگر هیات خود را ملزم به حمایت از دوچرخه سواران نمی‌دانست با قبول شرایط مانند استان‌های دیگر از ادامه پیگیری موضوع دست می‌کشید.

روزبهانه با بیان اینکه هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی حداکثر تلاش خود را انجام داد، اضافه کرد: اما نباید فراموش کرد این هیات خواسته یا ناخواسته یک مرجع قانونی بوده، تابع قوانین کشور و دستورات اداره کل ورزش استان، استانداری و فرمانداری است.

رئیس هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اخذ مجوزهای مربوطه توانسته است ممنوعیت دوچرخه سواری بانوان را اجرا کند، متذکر شد: حتی تصویب کردند دوچرخه سواری بانوان در مکان‌های عمومی و در ملا عام نیز نباشد.

وی خاطرنشان کرد: هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی تابع قوانین بوده و ملزم به رعایت و انجام دستورات مراجع بالاتر است، ارگانی نیست که از طرف خود هر کاری را انجام دهد با این وجود هیات دوچرخه سوارای خراسان رضوی اولین هیاتی بود که با تشکیل جلسات با مقام‌های مسؤول و نمایندگان گروه‌های دوچرخه سواری در راستای کاهش محدودیت‌ها گام برداشت.

روزبهانه با توجه به حساسیت موضوع از ورزشکاران خواست با هوشیاری خود مانع از سؤء استفاده رسانه‌های بیگانه شوند، با رعایت قوانین سبب شوند تا از حساسیت موضوع در آینده کاسته شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.