اگر گزارش‌های اخیر درباره اقدامات بدخواهانه روسیه در قبال آمریکایی‌ها در افغانستان ثابت شود، این‌ کشور بهای آنرا خواهد پرداخت - حتی اگر این قیمت هرگز علنی نشود

مشاور امنیت ملی آمریکا زمان لغو تحریم‌ها علیه روسیه را اعلام کرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری سپوتنیک، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مقاله‌ای در واشنگتن پست ابراز عقیده کرد که اگر ثابت شود روسیه به شبه نظامیان طالبان برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پول داده است، ایالات متحده قاطعانه واکنش نشان خواهد داد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ابراز کرد: روسیه از تجربه‌های گذشته می‌داند که اگر گزارش‌های اخیر درباره اقدامات بدخواهانه روسیه در قبال آمریکایی‌ها در افغانستان ثابت شود، این‌ کشور بهای آنرا خواهد پرداخت - حتی اگر این قیمت هرگز علنی نشود.

اوبراین در ادامه گفت: اگر مسکو دست از تعدی‌گری‌ها در خارج بردارد و شریک دوستانه آمریکا و اروپا باشد هرگز ضرورتی برای تحریم‌ها علیه روسیه وجود نخواهد داشت.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در این مقاله لیست تحریم‌های اعمال شده دولت دونالد ترامپ علیه روسیه تا به الان را ارائه کرد و افزود: از زمان رونالد ریگان تاکنون، هیچ رئیس‌جمهوری در آمریکا مثل ترامپ چنین قاطعیت و جدیتی را در قبال مسکو نداشته و او همانند ریگان سعی کرده روند جدیدی در روابط با مسکو باز کند؛ روندی که مسکو را از رویکرد خصمانه در خارج بازدارد و شریک آمریکا و اروپا کند، در چنین وضعیتی تحریم‌ها علیه روسیه غیرضروری خواهند بود و تجارت بین دو کشور شکوفا خواهد شد.

اوبراین تاکید کرد، روس‌ها و آمریکایی‌ها و جهان همه از این روابط بهره‌مند خواهند شد.

او درباره زمینه‌های همکاری احتمالی آمریکا با روسیه گفت، احتمال دارد دو کشور در ماه‌های آینده مذاکراتی درباره مقابله با تروریسم داشته باشند.

اوبراین تاکید کرد: روسیه و آمریکا از سوی تندروها در خاک خود در معرض حمله قرار گرفته‌اند و احتمال می‌رود در ماه‌های آینده تماس‌هایی بین مسؤولان اطلاعاتی و امنیتی دو کشور در این زمینه‌ برقرار شود.

به گفته این مشاور، آمریکا امیدوار است با روسیه و چین در کاهش تمامی سلاح‌های هسته‌ای به توافق دست یابد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.