ایلام- مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: ارزش سرمایه دامی استان شامل دام، تأسیسات و تجهیزات بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان بوده و سالیانه بیش از ۱۷۰ هزار تن انواع فرآورده های خام دامی به ارزش حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان در استان تولید می شود.

تولید سالانه ۱۷۰ هزار تن انواع فرآورده های خام دامی در استان ایلام

 وهاب پیرانی در گفتگو با خبرنگار  قدس آنلاین در تشریح عملکرد دامپزشکی استان در چهارماهه سال جاری، اظهار داشت: بر اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) از میان ۱۷۰۹ عامل بیماریزا و عفونی برای انسان که تاکنون شناخته شده اند، ۸۳۲ عامل بین انسان و دام مشترک بوده و از طریق دام بیمار یا مصرف فرآورده های آلوده به انسان منتقل می شوند.

وی یادآور شد: بیش از ۹۰٪ آلودگیهای انگلی در انسان منشاء دامی داشته و بیش از ۶۰ ٪ بیماریهای نوپدید و بازپدید نیز مشترک بین انسان و دام بوده و از دام به انسان سرایت پیدا می کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: با اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری، مبارزه، پایش و مراقبت بیماریهای دامی خوشبختانه در ۴ ماهه اول سال جاری، هیچ گونه اپیدمی بیماری های دامی در جمعیت دام، طیور و آبزیان سطح استان مشاهده نشده و تعداد کانون های بیماریهای واگیر دار محدود بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.