مدیر کشاورزی سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی گفت: بیش از یک هزار و ۳۶۹ تن گندم از ۳۷۶ هکتار مزرعه این سازمان برداشت شد.

برداشت ۱۳۶۹ تن گندم از مزارع سازمان موقوفات ملک

به گزارش قدس آنلاین، محمد هاشم ‌زاده بیان کرد: در سال زراعی جاری بذور گندم درسطح ۱۷۱ هکتار به صورت آبی و ۲۰۵ هکتار به صورت دیم کشت شد که از مساحت بیش از هزار و ۲۳۴ تن گندم آبی و بالغ بر ۱۳۵ تن گندم دیم تولید شده است.

وی ادامه داد: برداشت این محصول از اواسط خرداد با گندم دیم آغاز شد و تا اواخر تیر ماه با برداشت گندم آبی به پایان رسید.

مدیر کشاورزی سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی درباره ارقام مورد استفاده گفت: درکشت گندم آبی از ارقام سیروان، پیشگام، میهن و حیدری و درکشت دیم از رقم آذر۲ استفاده شده است.

وی ادامه داد: از جمله مهم ترین ویژگی های این ارقام می توان عملکرد بالا و مقاومت نسبت به تنش های آبی و گرمایی را نام برد.

هاشم زاده، فروش محصول گندم بذری را شرکت های توزیع بذر و نیز گندم غیر بذری را سیلوها و کارخانه آرد استان عنوان کرد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان موقوفات ملک برای افزایش راندمان تولید در این مزارع خاطرنشان کرد: در این راستا می توان استفاده از ارقام پربازده، تجهیز اراضی به سامانه های نوین آبیاری، کشت به موقع و استفاده به موقع از انواع کودهای ماکرو و میکرو را نام برد.

هاشم زاده از تجهیز بیش از ۵۵ درصد اراضی اختصاص داده شده به کشت گندم به سامانه جدید آبیاری سخن گفت و افزود: از سطح ۱۷۱ هکتار اراضی گندم، ۹۵ هکتار با استفاده از سیستم تحت فشار قطره ای و ۷۶ هکتار به صورت ردیفی آبیاری شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز ۹۱ هکتار از این اراضی با استفاده از سیستم های جدید آبیاری شده است.

مدیر کشاورزی سازمان موقوفات ملک آستان قدس رضوی در پاسخ به این سوال که در سال زراعی جاری چه اقدام مهمی در روند کاشت و داشت این محصول انجام شده است گفت: استفاده از ارقام با عملکرد بالا، آبیاری به موقع محصول و استفاده از سیستم آبیاری قطره ای از مهمترین این اقدامات به شمار می رود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.