استقلالی‌ها هنوز خاطره بازی فصل گذشته در مشهد را از یاد نبرده‌اند، جایی که وینفرد شفر مقابل تیم مدعی شهرخودرو به میدان رفت و با گل بهنام برزای شکست خورد تا همکاری پیرمرد آلمانی با آبی‌های پایتخت به اتمام برسد، پس از آن اتفاق بود فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی موقت آبی‌ها انتخاب شد تا یک تجربه جدید در کارنامه سرمربی آبی‌ها به ثبت برسد.

قدس آنلاین: از آن روز تا به امروز استقلال دستخوش اتفاقات بسیار زیادی قرار گرفته است، کادر مدیریتی این باشگاه به کلی تغییر یافته است، سرمربی ابتدای فصل به دلیل عدم انجام تعهدات کادر مدیریتی استقلال از این تیم جدا شد تا یک‌بار دیگر مجیدی به عنوان سرمربی استقلال معرفی شود، حالا اما فرهاد مجیدی در همان شرایط وینفرد شفر قرار گرفته است، جایگاه وی به شدت متزلزل است و در صورت ناکامی در مشهد ممکن است اتفاقی برای مرد آلمانی رقم بخورد، این‌بار برای او رخ دهد تا تاریخ دوباره برای آبی‌ها در مشهد تکرار شود.

حساسیت استقلال – شهرخودرو وقتی بیشتر شد که سرمربی آلمانی در مصاحبه ای اعلام کرد مجیدی گزینه ایده آل وی برای دستیاری نبوده است بلکه او مجتبی جباری را برای این سمت در نظر داشت اما برخی اتفاقات سبب شد او به کادر فنی ملحق نشود، انتقادهای شفر از حضور مجیدی البته به گفته برخی هواداران ریشه در جانشینی فرهاد به عنوان سرمربی استقلال پس از اخراج مرد آلمانی دارد اما با این حال نمی‌توان از شرایط امروز فرهاد غافل ماند!

*اهداف تعیین شده

احتمال‌های مختلف ۲+۴ بازی باقی‌مانده پیچیده‌تر از آن است که بتوان از حالا وضعیت نیمکت فصل آینده استقلال را حدس زد. هرچند احتمال نزدیک به صفر حضور سرمربی خارجی، گزینه‌های نیمکت استقلال را خیلی محدود کرده، ولی مجیدی برای حفظ موقعیت برترش نسبت به رقیبان باید به اهداف تعیین شده برسد.

در این شرایط پیچیده، از باشگاه انتظار می‌رود با انتخاب استراتژی مناسب تدارک فصل بعد را تا روز آخر فصل بعد به تأخیر نیندازد. اگر باشگاه برای تمدید با مجیدی می‌خواهد تا آخر فصل منتظر بماند بهتر است برای سناریوهای مختلف آماده باشد و تازه در پایان مسابقات جلسات و جست‌وجو را شروع نکند.

بررسی خریدهای فصل بعد می‌تواند حرکتی رو به جلو باشد و از هرج و مرج فصول اخیر جلوگیری کند. استقلال به جای خانه‌تکانی به سبک چند سال اخیر که بیشتر به نفع ایجنت‌هاست نیاز به ترمیم تیم در چند پست و البته حفظ بازیکنان کلیدی دارد. هرچند بهتر است انتخاب بازیکنان جدید با تأیید سرمربی فصل بعد باشد، ولی حداقل از حالا می‌توان گزینه‌هایی در نظر داشت و دایره انتخاب را محدودتر کرد.

*یورش سهراب

به همین دلیل بنا به اعتراف بسیاری از کارشناسان و مفسران ورزشی دوئل فرهاد و سهراب در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر می‌تواند سرآغاز اتفاقات جدیدی در باشگاه استقلال به حساب بیاید، هرچند سهراب بختیاری زاده در سه بازی گذشته از ۹ امتیاز ممکن تنها دو امتیاز بدست آورده است اما حساسیت‌های حاکم بر این بازی می‌تواند نقش بسیار زیادی در سرنوشت وی ایفا کند از این رو سهراب بختیاری‌زاده حساب ویژه‌ای روی این دوئل تمام استقلالی باز کرده است تا به این شکل توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارد.

سهراب با قبول تساوی برابر تراکتورسازی و صنعت نفت آبادان از سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دور شد اما در صورت کسب موفقیت برابر استقلال می‌تواند شانس از دست رفته خود را بازیابی کند و دوباره به کسب سهمیه امیدوار شود. البته وی برای دسترسی به این مهم در شرایط کنونی ابزارهای مورد نیازش را در اختیار ندارد و غیبت برخی بازیکنانش می‌تواند او را از دسترسی به هدف دلخواهش دور کند با این حال وی امیدوار است رحمتی در بهترین شرایط آرمانی خود حضور داشته باشد تا در برابر حملات مهاجمان استقلال پایداری کند.

*نقش ویژه رحمتی

جدا از دوئل سرمربیان استقلالی، جدال دروازه‌بان‌های دو تیم در نوع خود کاملاً تماشایی است، رویارویی سید حسین حسینی و مهدی رحمتی می‌تواند نقش تعیین کننده ای در نتیجه این بازی ایفا کند، به ویژه این روزها حرف و حدیث در خصوص جدایی قریب الوقوع رحمتی به گوش می‌رسد و برخی مدعی هستند مهدی رحمتی مجدداً به استقلال برمی‌گردد تا دوباره پیراهن شماره یک استقلال را بر تن کند، این اتفاق قطعاً به مذاق حسینی خوش نمی‌آید به همین دلیل او به دنبال ارائه نمایشی قانع کننده است تا نشان دهد همچنان گزینه نخست برای حراست از دروازه استقلال است!

جدال هواداران دو تیم در شبکه‌های اجتماعی کاملاً محسوس است، البته اتفاق جالبی که در این موضوع رقم خورده دو دستگی کاملاً مشهود میان هواداران دو تیم در خصوص کادر فنی تیم‌های مورد علاقه آنهاست، هر دو مربی به همان میزان طرفدارانی پر و پا قرص دارند، منتقدان دانه درشتی دارند به همین دلیل می‌تواند از این اتفاق به عنوان نقطه مشترک میان هواداران استقلال و شهرخودرو یاد کرد، بدون تردید ناکامی هر مربی می‌تواند توفانی از انتقادهای تند و تیز را به دنبال داشته باشد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.