مدیریت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی از برگزاری نمایش آیینی زنده در قالب جشن‌های «شمیم ولایت» در بارگاه منور حضرت رضا(ع) خبر داد.

 اجرای نمایش آیینی درحرم رضوی

 محمد حسین مروج کاشانی/

 مدیریت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی از برگزاری نمایش آیینی زنده در قالب جشن‌های «شمیم ولایت» در بارگاه منور حضرت رضا(ع) خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین علی بخشی، مدیر تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: یکی از ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده برای ایام دهه ولایت و امامت، برگزاری نمایش آیینی به صورت زنده است که برای زائران، مجاوران و عموم مخاطبان ، به ویژه نوجوانان وجوانان جالب و جذاب است.

وی ادامه داد: دراین نمایش آیینی سعی شده است که مفاهیم و معارف دینی و قرآنی با موضوعات و قصص موثق اسلامی و قرآنی با زبان هنر نمایش زنده برای مخاطبان بیان وپیام مذهبی ودینی مورد نظر از این طریق به آنان منتقل شود.

شمیم ولایت در بارگاه قدس رضوی

حجت الاسلام والمسلمین بخشی به برگزاری ویژه برنامه های مذهبی و فرهنگی دهه ولایت وامامت با نام «جشن‌های شمیم ولایت» اشاره کرد و گفت: این ویژه‌برنامه‌ها از سوی مدیریت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در ایام دهه ولایت وامامت، درحال برگزاری است.

وی گفت: این برنامه‌ها شامل: برگزاری منبر ذکر فضائل حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب(ع) و گفت‌وگوی معارفی، قرائت زیارت امین الله، مدیحه سرایی و مولودی خوانی، شعر خوانی، سرود و همخوانی، مسابقه ، معرفی کتاب برگزیده، اهدای جایزه، ویژه برنامه «غدیر دربیان سایر فرق و مذاهب»، ویژه برنامه «حاضران به غایبان برسانند»، مراسم دعای ندبه در صبح روز عید غدیر ، زمزمه‌های عارفانه و... است.

وی خاطرنشان کرد اجرای این برنامه‌ها با عنایت به دستورات و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و جهت جلوگیری از شیوع این ویروس منحوس، با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، از شب عید سعید قربان آغاز شده و تا سالروز میلاد با سعادت امام دهم ، حضرت امام علی النقی الهادی (ع) وسپس تا روز عید سعید غدیر خم ادامه خواهد داشت و همه روزه تا روز عید سعید غدیر خم از ساعت 18:15 بعدازظهر تا اذان مغرب و پس از برگزاری نمازجماعت مغرب و عشا تا ساعت 22:30 در حرم مطهر امام هشتم(ع) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین بخشی اضافه کرد: همچنین در ویژه برنامه «غدیر دربیان سایر فرق و مذاهب» گفت‌وگو با بزرگان سایر ادیان و مذاهب درباره موضوع غدیر خم پیش بینی شده است و در ویژه برنامه «حاضران به غایبان برسانند» که مربوط به خوانش فرازهایی از خطبه غدیرخم است ، سعی شده است در راستای اطاعت از دستور پیامبر گرامی اسلام (ص) که در روز عید غدیر خم بر انتقال و رساندن این خطبه از پدران به فرزندان در طول تاریخ پس از خود، تأکید کردند ، فرازهایی از این خطبه جهت آشنایی عموم مخاطبان قرائت شود.

دعای ندبه درصبح عید سعید غدیرخم

مدیرتبلیغات اسلامی حرم منور رضوی همچنین به برگزاری مراسم دعای ندبه درصبح روز عید سعید غدیرخم اشاره و خاطرنشان کرد: این مراسم براساس آموزه‌های دینی، درصبح روزشنبه هجدهم ماه ذی الحجه، مطابق با هجدهم مردادماه سال جاری ومصادف با روزعید سعید غدیرخم، همزمان با طلوع آفتاب در بارگاه مقدس رضوی برگزار می‌شود و در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین جعفر اسلامی فر به سخنرانی و قرائت دعای پر فیض ندبه می‌پردازد.

وی یادآور شد: «زمزمه‌های عارفانه» از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در دهه ولایت وامامت است که همچون سایر ایام معمول وعادی سال در ساعات اولیه بامداد روزهای جمعه برگزار می‌شود.

 این مقام مسئول افزود: در این برنامه که مربوط به مراسم استغاثه و مناجات و توسل به محضر پروردگارمتعال و حضرات ائمه اطهار (ع) بوده و از ساعت 1:20 بامداد روزهای جمعه در حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود، قرائت قرآن و ختم جمعی قرآن کریم، قرائت زیارت حضرت فاطمه زهرا(س)، توسل به امام هشتم حضرت رضا(ع)، سخنرانی و مناجات خوانی و... پیش‌بینی شده است.

گفتنی است مطابق اعلام این مدیریت در جشن‌های شمیم ولایت در دهه امامت و ولایت، آیات عظام وحجج اسلام: سید احمد علم الهدی، سید احمد خاتمی، سید مهدی میرباقری،کاظم راشد یزدی، علیرضا پناهیان، حیدری کاشانی، محمد جواد نظافت، مرتضی دهشت و... به ایراد سخن می‌پردازند.

همچنین مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت وطهارت(ع) همچون آقایان: احمد واعظی، علی خوش‌چهره، سید مهدی رضایی، امیرعارف، رضاعرفانیان، هادی الهی، سید ناصرکهربایی، ابراهیم قانع، مهدی سروری، سید رضا حسینی، رضا آتشبار، علی ملائکه، مهدی نیکبخت و... به مدیحه سرایی در منقبت حضرات ائمه اطهار(ع) در جشن‌های دهه ولایت وامامت حرم مطهر رضوی می‌پردازند.

حضور و شعرخوانی آقایان: محمد جواد غفورزاده (شفق)، سید هاشم وفایی، مهدی فرامرزی، محمد بقائی، محمد جواد خراشادی زاده، سید حمید رضا برقعی، سید روح الله مؤید و... از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده توسط این مدیریت در جشن‌های شمیم ولایت حرم مطهر رضوی در دهه ولایت و امامت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.