یزد - مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: میزان اهدای خون در استان در چهار ماهه نخست امسال وبا توجه به شیوع کرونا ،در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش مواجه بوده است.

کرونا اهدای خون در استان یزد را کاهش داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی انتقال خون استان یزد ، نقی تقوائی با بیان اینکه از زمان شیوع  ویروس کرونا مراجعه به مراکز انتقال خون کاهش داشته ، اظهار داشت: میزان اهدای خون در استان در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش مواجه بوده است.

وی افزود: در چهار ماه نخست امسال ۱۵ هزار و ۳۹۳ نفر به به مراکز انتقال خون استان یزد مراجعه داشته‌اند که از این تعداد ۱۲هزار و ۲۳۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

تقوایی با اشاره به مشارکت پایین بانوان یزدی در امر اهدای خون گفت: از مجموع اهدا کنندگان خون در استان در چهار ماهه نخست امسال، ۳.۳ درصد را بانوان و ۹۶.۷ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به پویش شکرانه سلامت در خصوص اهدای پلاسما بهبودیافتگان کووید ۱۹ افزود: همه افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند و در محدوده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال قرار دارند و یک ماه از بهبودی کامل آنها گذشته در صورت داشتن شرایط لازم برای اهدای پلاسما به اداره کل انتقال خون یزد مراجعه نموده و ضمن شرکت در این پویش در جهت نجات جان بیماران این اداره کل را یاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.