مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از ایجاد یک هزار شغل جدید در چهار استان سیل زده و محروم کشور توسط آستان قدس رضوی تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

ایجاد ۱۰۰۰ شغل جدید در چهار استان کم برخوردار تا پایان امسال

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین استاد آقا با تشریح جزئیات اقدامات اشتغال زایی آستان قدس رضوی گفت: موضوع اشتغال زایی در مناطق محروم از جمله برنامه های مستمر آستان قدس رضوی است که در ۵ حوزه دامداری، زنبورداری، تولید گیاهان دارویی، پرورش بوقلمون و کشت نخیلات پیگیری می شود.  

وی به نحوه مشارکت آستان قدس رضوی با تولیدکنندگان محصولات دامی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: آستان قدس رضوی از طریق وام افراد را معرفی می کند و با واگذاری امکانات، آنها کارشان را در حوزه های مذکور آغاز می کنند

استادآقا با ذکر نمونه ای از اقدامات بنیاد کرامت رضوی در این رابطه گفت: یکی از طرح های مستمر این بنیاد، ساخت جایگاه نگهداری دام در شهرستان سیل زده آق قلا است. تا دهه کرامت امسال ۶۰۰ واحد از این جایگاه‌ها ساخته شده و تا پایان امسال نیز  ساخت این جایگاه‌ها همچنان ادامه خواهد یافت.

وی با اعلام آمار برنامه های در دست اقدام این بنیاد اظهار کرد: یک هزار شغل جدید در حوزه های دامداری، زنبورداری، تولید گیاهان دارویی، پرورش بوقلمون و کشت نخیلات تا پایان سال ۹۹ در چهار استان سیل زده و محروم سیستان و بلوچستان، گلستان، لرستان و خوزستان ایجاد خواهد شد

گفتنی است، بنیاد کرامت رضوی با مشارکت دیگر نهادهای دست اندرکار امور اقتصادی آستان قدس رضوی، طرح های اشتغال زایی متنوعی را به بهره برداری رسانده است که افتتاح مجتمع پشتیبان اشتغال دام سبک در مشهد و سیستان و بلوچستان، افتتاح واحدهای دامداری خانگی، تامین زیرساخت های گله داری و اهدای دام در استان های سیل زده از جمله این اقدامات هستند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.