مستند «اولین آدینه» به تهیه کنندگی امیرحسن خواجوی، نویسندگی و کارگردانی سیدمهدی میرحاجی آماده پخش شد.

روایتی از اولین نمازجمعه جمهوری اسلامی پخش می‌شود

قدس آنلاین: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ مستند «اولین آدینه» به تهیه کنندگی امیرحسن خواجوی، نویسندگی و کارگردانی سیدمهدی میرحاجی آماده پخش شد.

این مستند ۱۵ دقیقه‌ای که به سفارش معاونت ارتباطات و رسانه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تولید شده، پس از مرحله تدوین و صداگذاری، آماده پخش شده است.

امیرحسن خواجوی، تهیه کننده این مستند در این باره می گوید: «اولین ادینه» روایت اولین نماز جمعه جمهوری اسلامی ایران است که به امامت حضرت آیت الله طالقانی (ره) برگزار شد؛ در این مستند نحوه برگزاری و چگونگی اتفاق‌ها و فرمان حضرت امام خمینی (ره) در مورد برگزاری نماز جمعه صادر کردند به تصویر کشیده شده است.

او افزود: در این مستند، گلچین برخی از مصاحبه‌هایی که از عوامل برگزاری اولین نماز جمعه جمهوری اسلامی ایران جمع آوری شده نیز پخش خواهد شد.

در خلاصه این مستند آمده است: ایران اسلامی از روز ۵ مرداد سال ۱۳۵۸ با یک واقعه تاریخی مواجه می‌شود که تا به امروز همواره ادامه دارد...

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به تدوین: مجتبی حسن زاده، صداگذار: علی دولت آبادی، اصلاح رنگ و نور: علیرضا ترابی، انتخاب موسیقی: مصطفی دشتی زاده، گرافیک: ویدا سبزعلی، جمع آوری آرشیو: عقیل بهرامی، طراح پوستر: مهدی حسین زاده، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای: سیدمحمدصادق سیادت و هماهنگی و امور سازمان: مسعود ابراهیمی اشاره کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.