رئیس اداره اوقاف و امورخیریه کاشمر گفت:مستأجران حقیقی و حقوقی موقوفات کاشمر حدود ۲ میلیارد تومان اجاره معوق دارند.

ادارات دولتی عمده بدهکاران به موقوفات هستند
به گزارش قدس آنلاین، حسین نیساری رئیس اداره اوقاف و امورخیریه کاشمرگفت: هزار و ۳۰۰ موقوفه در بخش‌های مختلف در سطح کاشمر وجود دارد که در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده که درآمد حاصل از آن در سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال بوده است.
او افزود: با توجه به اینکه مستأجران حقیقی و حقوقی موقوفات کاشمر حدود ۲ میلیارد تومان اجاره معوق دارند. کارگروهی تشکیل شده است و به دنبال وصول مطالبات ناشی از اجاره و پذیره موقوفات هستیم.
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه کاشمر ادامه داد: در حوزه پذیره‌نویسی مطالبات زیادی از اشخاص حقیقی و حقوقی و ادارات دولتی داریم که عمده بدهکاران به اوقاف در حوزه پذیره‌نویسی ادارات دولتی هستند، به‌طوری‌که تنها آموزش‌وپرورش کاشمر با ۶۰ رقبه موقوفه‌ای که دارد تاکنون حق پذیره‌ای پرداخت نکرده است.
نیساری بیان کرد: از ابتدای امسال،   تاکنون ۱۰ موقوفه جدید به ارزش ۹۳۰ میلیون تومان در کاشمر به ثبت رسیده است که ۴۰ درصد آن به وسیله  بانوان وقف‌شده است. همچنین کاشمر به لحاظ تعداد و درآمد موقوفات جایگاه خوبی در استان دارد.
او تصریح کرد: بسیاری از موقوفات این شهرستان اراضی کشاورزی و به‌صورت مشاعی است مشخص شدن حدود و تفکیک آن نیز زمان‌بر است، اما تاکنون نیز علاوه بر اخذ سند مالکیت برای ۴۰ رقبه، مشخص شدن حدود و تفکیک اراضی کشاورزی در ۵۰۰ هکتار اراضی پلاک حاجی‌آباد، ۲۰۸ هکتار اراضی پلاک سرحوضک و ۲۰۰ هکتار اراضی پلاک فرگ در دست انجام است.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه کاشمر در حوزه اقدامات عمرانی بقاع متبرکه کاشمر تاکید کرد: اگرچه به دلیل شرایط کرونایی توفیق پذیرایی و حضور زائران از اسفندماه سال گذشته کمتر بود، اما در حوزه انجام فعالیت‌های عمرانی گام‌های خوبی برداشته‌شده است، به‌طوری‌که در این مدت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سه بقعه امامزادگان سید حمزه (ع)، سید محمد (ع) و سید مرتضی (ع) هزینه شده و برای بیش از ۳ هزار نفر اشتغال زایی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.