دبیرچهارمین دوره از جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) گفت: به صورت عادی هر ساله ما بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ مخاطب از جشنواره داشتیم اما امسال که به خاطر شرایط کرونایی فعالیت‌ها آنلاین شد، از ایران و دیگر کشورها بیش از ۳۰ هزار بازدید کننده داشتیم که خیلی برایمان ارزشمند بود.

استقبال روزانه ۳۰ هزار نفری از جشنواره نقالان علوی ما را شگفت‌زده کرد

قدس آنلاین: مرشد محسن میرزا علی دبیر چهارمین دوره از جشنواره سراسری نقالی  و پرده خوانی غدیر (نقالان علوی) که این روزها در حال برگزاری است، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس عنوان کرد: اختتامیه این جشنواره را امروز برگزار و ۳۷  کار رسیده به بخش داوری را معرفی و تجلیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال خیلی ویژه این جشنواره برگزار شد، افزود: بیش از سیصد اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. هیئت بازبین ما دکتر قطب الدین صادقی، اساتید ناری و شایانی و هیئت داوران نیز دکتر فتحعلی بیگی، ناصربخت، صالح پور و استاد ناری بودند.

مرشد میرزاعلی با اشاره به اینکه بخش ویژه جشنواره امسال بخش سردم خوانی و منتقب خوانی بوده ، گفت: امسال به خاطر شرایط کرونایی بخش رادیویی را اضافه کردیم که جناب آقای شاه آبادی از ما خیلی در این بخش حمایت کردند، دایره مخاطبین ما وسیع تر شد. در بخش صحنه ای هم قرار بود شرایط اجرای میدانی داشته باشیم که به صورت صحنه ای آنلاین از دنیای مجازی پخش کردیم.

وی با اشاره به برپایی جشنواره با کیفیتی بالاتر از سال های گذشته گفت: خوشبختانه با نگاه امیرالمومنین(ع)، همت خود دوستان نقال و مدیران حوزه هنری، معاونت هنری شهرداری تهران و رادیو نمایش به بهترین نحو جشنواره برگزار شد و سطح کارها چه در عرصه کودک، چه نوجوان با وجود تعداد کمترش و چه بخش بزرگسال که بیشتر آثار در این حوزه است، شاهد کارهای فوق العاده ای بودیم.

مرشد میرزاعلی با اشاره به استقبال از آثار و مخاطبان کارها گفت: تا سال‌های گذشته ما بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ بازدید کننده هر روز داشتیم ولی امسال از طریق دنیای مجازی و همکاری حوزه هنری، آوای فاطمی، اینستاگرام و کانال و هیئت آنلاین، صدای ایران و ... بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ هزار مخاطب روزانه از ایران و دیگر کشورها داشتیم که این خیلی برایمان ارزشمند بود.

ما تلاش داریم این افراد برگزیده را به جامعه از رادیو و تلویزیون تا دیگر مراکز فرهنگی ـ هنری معرفی کنیم خود این افراد هم در شهرها و روستاهایشان فعالیت دارند و قوی تر می شوند. این پویا و ساری شدن هنر نقالی خیلی مهم است و اتفاقات خوبی را در آینده رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.