برگزیدگان «هفته هنر انقلاب» با حضور در برنامه تلویزیونی «قرار همدلی »که از شبکه ۳ پخش می‌شود مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

تقدیر از برگزیدگان «هفته هنر انقلاب» در «قرار همدلی»

به گزارش قدس آنلاین، مجدالدین معلمی، دبیر هفته هنر انقلاب، با بیان اینکه قرار است در طی ۵ شب، ۵ برگزیده هفته هنر انقلاب با حضور در برنامه تلویزیونی «قرار همدلی» مورد تقدیر قرار گیرند، گفت: از این برگزیدگان در رسانه ملی و در حضور تمامی مردم کشورمان تقدیر می‌شود.
بنابر این گزارش، جواد افشار و محمد صابر شیخ رضایی به عنوان نامزدهای چهره سال هنر انقلاب،‌ روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه ساعت ۱۷ با حضور در برنامه «قرار همدلی» معرفی و تقدیر می‌شوند.

شیوه انتخاب برگزیدگان

معاون هنری حوزه هنری درباره شیوه انتخاب این چهره‌ها گفت: انتخاب بسیار دشواری بود که از بین صدها هنرمند متعهد کشورمان، تنها ۵ هنرمند به عنوان نماینده انتخاب شوند اما برای انتخاب برگزیدگان هفته هنرانقلاب ۹۸، در نخستین مرحله، آرای جمعی از مدیران ارشد فرهنگی و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر جمع‌آوری شد و به این ترتیب ۱۵ نفر که بیشترین آرا به آن‌ها اختصاص یافته بود، برای این عنوان نامزد شدند که از آن تعداد در مرحله نهایی به ۵ نفر رسیدیم.

۵ برگزیده

معلمی در ادامه با معرفی این برگزیدگان گفت: «جواد افشار» به دلیل کارگردانی سریال «گاندو» و واکنش هنری به‌هنگام به اتفاقات سیاسی روز، «حسن روح‌الامین» برای خلق آثاری به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی و لشکر فاطمیون و برپایی نمایشگاه با مضامین دینی و تاریخی در پاریس، بروکسل و برلین، «محمد صابر شیخ‌رضایی» برای طراحی و اجرای دیوارنگاره‌های ضداستکباری لانه جاسوسی و تولید پوستر برای شهادت سردار سلیمانی، «غلامرضا صنعتگر» برای خوانندگی تصنیف‌های «قاسم هنوز زنده است» و «آهای ایران»، «محسن کاظمی» برای نویسندگی کتاب «نقاشی قهوه‌خانه‌» که به عنوان اثر برگزیده جایزه جلال آل احمد انتخاب شد، به عنوان ۵ نامزد نهایی چهره سال هنر انقلاب انتخاب شدند.

معلمی با معرفی سایر کاندیداها گفت: هنرمندانی چون نرگس آبیار، سعید اسماعیلی، وحید چاووش، امیر داسارگر، سید محمود رضوی، وجیهه سامانی، مرتضی شعبانی، بهناز ضرابی‌زاده، محسن عنایتی و زهرا کاردانی، ۱۰ نامزد دیگر کسب این عنوان در سال ۹۸ بودند.

نظرسنجی از ۱۲۰ چهره هنری کشور

دبیر هفته هنر انقلاب افزود: از بین این ۵ نامزد نهایی، با نظرسنجی از ۱۲۰ نفر از مدیران ارشد و هنرمندان پیشکسوت و برجسته کشور، یک نفر به عنوان چهره سال هنر انقلاب برگزیده شده است که در همین برنامه تلویزیونی معرفی خواهد شد.

ملاک‌های انتخاب

دبیر هفته هنر انقلاب در مورد ملاک و معیار انتخاب هنرمندان برای این رویداد بزرگ هنری، گفت: دبیرخانه هفته هنر انقلاب به صورت «سالانه» تولیدات عرصه هنر انقلاب را رصد می‌کند و آثار و تولیداتی را که در همان سال منتشر شده و جذب مخاطب بیشتری داشته و از تأثیرگذاری و خلاقیت بالاتری برخوردار باشند را به عنوان نامزد انتخاب می‌کند.

معلمی همچنین با اشاره به فراهم شدن امکان نظرسنجی مردمی برای انتخاب برگزیدگان هفته هنر سال ۹۸ گفت: در این دوره علاوه بر آرای مدیران و هنرمندان، رأی‌گیری مردمی را نیز از طریق نرم‌افزار حوزه هنری اضافه کردیم و در یک تناسب درصدی، رأی مردمی را در جمع‌بندی نهایی لحاظ کردیم.

جشن هفته هنر انقلاب به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و با شعار «هنر متعهد به حقیقت» همه ساله در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه آغاز شده و در طول یک هفته ضمن مرور مهم‌ترین رویدادهای مرتبط با هنر انقلاب و هنرمندان انقلابی و معرفی چهره سال هنر انقلاب، با نمایش فیلم‌ها، اجرای تئاترها، برگزاری کنسرت، نمایشگاه‌های تجسمی و... تا تاریخ ۲۶ فروردین ادامه می‌یافت که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به این شیوه و با حضور هنرمندان در برنامه «قرار همدلی» که ساعت ۱۷ از شبکه ۳ رسانه ملی پخش می‌شود از هنرمندان برگزیده تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.