مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه کیفیت آموزش‌ها باید افزایش پیدا کند، گفت: در سال جاری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری یک مرکز نوآوری طلا و جواهر در کشور در هفته دولت در خراسان رضوی افتتاح می‌شود.

مرکز نوآوری طلا و جواهر کشور در مشهد افتتاح می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، افشین رحیمی اظهار کرد: آموزش‌های هدفمند و دارای برگشت‌پذیری از اولویت‌های مراکز فنی  و حرفه‌ای در خراسان رضوی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه از یک هزار و ۱۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در این استان در حال حاضر ۸۰۰ آموزشگاه در حال فعالیت هستند، از ایجاد شغل رشته‌های جدید در حوزه آموزش این اداره کل خبر داد.

وی افزود: امروز فنی و حرفه‌ای دیگر به صورت سنتی کار انجام نمی‌دهد، بلکه به سمت و سویی حرکت کرده که اثر فعالیت خود را جامعه به خوبی مشاهده کند.

رحیمی با تاکید بر اینکه فنی و حرفه‌ای برای ایجاد فرصت‌های شغلی از لحاظ اداری مسؤولیتی ندارد، اضافه کرد: نگاه ما  برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی برای علاقمندان است، بنابراین، افراد باید با استفاده از هنر خود و پیگیری از دستگاه‌هایی از جمله اصناف و دیگر مراکز تولیدی برای خود کاری را پیدا کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با اعلام اینکه مبلغ ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات سال جاری از استاندار این استان سهیه دریافت کرده‌ایم، ادامه داد: با توزیع این اعتبارات و استفاده از ظرفیت کمیته امداد، اتاق اصناف و بسیج به دنبال توانمند کردن افراد هستیم.

درصد تخصیص اعتبار برای ساخت ساختمان فنی و حرفه‌ای در بردسکن مشخص نیست

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: ساختمان جدید مرکز فنی و حرفه‌ای بردسکن نیاز به تامین اعتبار دارد و طی ۲ ماه آینده تکمیل و تجهیز می‌شود.

رحیمی از اختصاص مبلغ ۷ میلیارد ریال برای ساخت ساختمان فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: درصد تخصیص آن هنوز مشخص نشده است.

بیش از یک هزار واحد صنفی در خراسان رضوی مشغول مهارت‌آموزی هستند

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه در این استان یک هزار و ۴۴ واحد صنفی داریم که مشغول به مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار هستند، افزود: فنی و حرفه‌ای در ۱۱ کمپ ترک اعتیاد، ۱۲ زندان و در ۵۰ دانشگاه در خراسان رضوی ورود پیدا کرده و آموزش‌های لازم را به زیر مجموعه‌های خود ارائه می‌دهد.

رحیمی بیان کرد: در ۲۸ واحد صنعتی مطرح در خراسان رضوی در حال کار هستیم و امروز فنی و حرفه‌ای محدود به آموزشگاه نیست، بنابراین، هر کارخانه و مغازه، یک کارگاه آموزش مهارت است.

 وی با بیان اینکه کیفیت آموزش‌ها باید افزایش پیدا کند، افزود: در سال جاری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری یک مرکز نوآوری طلا و جواهر در کشور در هفته دولت در خراسان رضوی افتتاح می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.