یزد - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه عزاداری های یزد با رعایت کامل پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود، گفت: حرکت دسته های عزاداری در ماه محرم یزد نداریم.

عزاداری های یزد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از دفترنماینده ولی فقیه در استان ، حجت الاسلام نجیمی در نشست هماهنگی و بررسی نحوه برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم یزد اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، جلسات مختلفی در ارتباط با عزاداری های ماه محرم در یزد انجام شده است .

وی افزود : در این راستا، دستورالعمل هایی بر اساس زیست بوم یزد در نظر گرفته شده که در آن به مباحث مختلف توجه ویژه صورت گرفته که مشکلی در زمینه شیوع کرونا به وجود نیاید.

نجیمی  با بیان اینکه اصل موضوع بر برگزاری و اقامه عزای سیدالشهدا(ع) است و به همین دلیل، این دستورالعمل بر سه محور پایه گذاری شده تصریح کرد: نخستین دستورالعملی که در این زمینه در نظر گرفته شده، بحث برگزاری مجالس روضه، چگونگی، ساعت برگزاری و شرایط مکان آن است.

این مسئول افزود: دستورالعمل عزاداری و سینه زنی هم موضوع دیگری است که در این باره دیده شده و قطعا امسال ما حرکت هیئت عزاداری از محله ای به محله دیگر را نداریم اما در حسینیه ها و مساجد با شیوه های ارائه شده که در این دستورالعمل هم دیده شده می توان عزاداری اقامه کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: با توجه به اینکه ممکن است تعدادی از هیئت ها بخواهند بر اساس شیوه نامه جدید سینه زنی داشته باشند، هیئات مذهبی شهرستان یزد مصوب کردند که ما حرکت دسته عزا نداریم و ممکن است بخواهند در محل خودشان روضه خوانی در محل هیئت خود و با رعایت موارد بهداشتی داشته باشند.

.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.