نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین حوزه امتحانی در شرق کشور میزبان ۱۶ هزار و۵۷ داوطلب کنکوری خواهد بود. از این تعداد حدود ۴۹.۶ درصد را خانم‌ها و ۵۰.۴ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

دانشگاه فردوسی میزبان ۱۶ هزار و ۵۷ داوطلب کنکور ارشد خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر جواد ساده اظهار کرد: دانشگاه فردوسی مشهد، در سال ۹۹، مانند سال‌های گذشته یکی از حوزه‌های مهم برگزاری آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌ها در مقاطع مختلف است. آزمون کارشناسی ارشد سال جاری با شرکت ۶۹۴ هزار و۴۱۷ داوطلب در کل کشور در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه مورخ ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مردادماه برگزار خواهد شد.  

وی اضافه کرد: دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین حوزه امتحانی در شرق کشور میزبان ۱۶ هزار و۵۷  داوطلب خواهد بود. از این تعداد حدود ۴۹.۶ درصد را خانم‌ها و ۵۰.۴ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند. تعداد حوزه‌های امتحانی نسبت به سال گذشته افزایش داشته تا فواصل تعیین شده در پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. همچنین تعداد شهرهای محل برگزاری از ۷۷ به ۸۰ و تعداد حوزه‌ها از ۱۶۴ به ۲۳۶ افزایش یافته است.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه این آزمون لازم است تمهیدات بهداشتی خاصی در نظر گرفته شود. در این راستا ضدعفونی تمامی محیط‌های برگزاری آزمون براساس پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت و سازمان سنجش آموزش کشور  در دستور کار این حوزه امتحانی قرار گرفته است. تمامی تمهیدات پزشکی و بهداشتی لازم با نظارت مستقیم مرکز بهداشت دانشگاه انجام شده و امیدوارم با همکاری داوطلبان بتوانیم بدون هیچگونه مشکلی آزمون را برگزار کنیم.

ساده خاطرنشان کرد: پیش‌بینی اتاق‌های ایزوله برای داوطلبان مشکوک به بیماری کرونا و افرادی که سابقه بیماری‌های خاص دارند از جمله مواردی است که در دانشگاه فردوسی به آن توجه شده است.  

وی بیان کرد: داوطلبان باید ماسک سه لایه به همراه داشته باشند و از ماسک‌های فیلتردار استفاده نکنند. باید در رعایت موارد بهداشتی و پرهیز از هرگونه تجمع همکاری لازم را داشته باشند. داوطلبان از به همراه داشتن وسایل اضافی اجتناب کنند. همچنین پیش‌بینی ترافیک صبحگاهی و خروج زودهنگام از منزل توصیه می‌شود. همچنین درب‌های حوزه‌های فرعی(دانشکده‌ها) برای ورود داوطلبان از ساعت ۶:۳۰ باز خواهد بود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور عنوان کرد: در تمامی حوزه‌های فرعی نماینده‌ای از مرکز بهداشت دانشگاه در طول برگزاری آزمون حضور داشته و موارد بهداشتی را تحت نظارت دارد. داوطلبان ضمن رعایت موازین بهداشتی، با عوامل اجرایی آزمون همراهی و همکاری داشته باشند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.