مدیر نظارت بر داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نرخ مصوب داروی رمدسیویر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

قیمت رسمی داروی رمدسیویر اعلام شد/ تب بازار سیاه دارو فروکش کرد

به گزارش قدس آنلاین، علی روحبخش مدیر نظارت بر داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نرخ مصوب داروی رمدسیویر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و سایر داروهایی که مدعی درمان کرونا باشند، بی‌اعتبار هستند.
او افزود: باتوجه ‌به شرایط کنونی بیماری کرونا و بی‌تابی برخی بیماران که دنبال راه‌حلی سریع برای درمان خود یا بستگانشان هستند و حتی به‌دنبال جلوگیری از ابتلا به کرونا می‌باشند، عده‌ای فرصت‌طلب نیز پیدا می‌شوند تا با ارائه داروهای تقلبی و گاهی فاسد و بسیار گران، از موقعیت مردم سوءاستفاده کنند.

مدیر نظارت بر داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بارها مدیران ارشد وزارت بهداشت وجود هرگونه واکسن کرونا را تکذیب کرده‌اند و اکنون فقط داروی رمدسیویر از سوی ما تأیید شده است و با توجه‌ به آغاز تولید بومی آن، خوشبختانه تب داروهای تقلبی فروکش کرد و این دارو در بازار سیاه تا ۵۰ میلیون تومان هم فروخته می‌شد، اما اکنون قیمت رسمی آن یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام شده است.
روحبخش در ادامه به وضعیت واکسن آنفلوآنزا اشاره و بیان کرد: سیاست‌های تأمین و توزیع این واکسن برعهده معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اقدام مستقلی برای تأمین این واکسن نخواهند داشت اما تلاش ما بر این است که بتوانیم مایحتاج ۶ ماه دوم سال خودمان را تأمین کنیم تا مشکلی به وجود نیاید.
او درباره سهمیه این دانشگاه، تصریح کرد: عدد مشخصی برای سهمیه وجود ندارد، اما باتوجه ‌به شرایط کنونی، قطعا تقاضا برای واکسن افزایش چشمگیری خواهد داشت و تلاش ما نیز بر تهیه حداکثری نیازمان خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.