رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد ۳۵۴ نانوایی متخلف در مناطق زیر پوشش این دانشگاه به دلیل رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی در مقابله با کرونا پلمب شده‌اند.

پلمب ۳۵۴ نانوایی متخلف در مشهد/غفلت از کرونا دردسر ساز شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد باباخانی رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد ۳۵۴ نانوایی متخلف در مناطق زیر پوشش دانشگاه به دلیل رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا پلمب شده‌اند.
او افزود: از زمان شروع طرح نظارت بهداشتی ضدکرونایی تاکنون تعداد ۲ هزار و ۹۰۰ نانوایی در خراسان رضوی که دستورالعمل‌های بهداشتی در کنترل کرونا را رعایت نکرده اند، از سوی بازرسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخطار گرفته‌اند و در صورت تکرار برخوردهای شدیدتری صورت می‌پذیرد.
رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: صدور این اخطاریه‌ها برای نانوایی‌های متخلف حاصل حدود ۲۸ هزار نوبت بازدید از نانوایی‌های سطح شهر مشهد و ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قالب طرح بسیج مبارزه با کرونا از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تاکنون بوده است.

باباخانی با اشاره به اینکه نانوایان متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند، بیان کرد: از ابتدای شروع طرح تاکنون تعداد ۷۲۱ نانوایی متخلف در مناطق زیر پوشش دانشگاه به دادگاه معرفی شده و تعداد ۳۵۴ نانوایی دیگر نیز به دلیل رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا پلمب شده‌اند.
او تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۴ هزار نانوایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند که به‌صورت مستمر تحت نظارت و بازرسی قرار دارند و در صورت بی توجهی به اصول بهداشتی در نانوایی که یکی از محل‌های انتقال ویروس کرونا به شمار می‌رود مشاهده شود برخورد قانونی با متخلفان آن نانوایی صورت می‌پذیرد.
رئیس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل‌های تعیین شده پرداخت هزینه نان با استفاده از کارت‌خوان و صرفاً از طریق خود مشتری باید انجام شود و از سوی دیگر در هر نانوایی باید یک فروشنده برای دریافت وجه نقد به کار گرفته شود و این فرد به هیچ عنوان نباید در حوزه‌های تهیه و توزیع نان در تماس و ارتباط مستقیم باشد.
باباخانی با اشاره به اینکه این مجموعه در زمینه حفظ سلامت مردم که مهمترین وظیفه و مسئولیتش است با هیچ کسی تعارف ندارد، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه نانوایی‌ها موضوع را به شماره‌های ۱۹۰ و ۱۹۱ اطلاع‌رسانی کنند تا بلافاصله مورد پیگیری قرار گرفته و با متخلفان برخورد قانونی پذیرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.