روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی با اشاره به انفجار روز گذشته در بندربیروت نوشت: قدرت این انفجار معادل قدرت یک بمب هسته ای تاکتیکی بود. میزان زیادی از نیترات آمونیوم در بندر بیروت از بیش از ۶ سال قبل تاکنون در شرایط نامطلوبی انبار شده بود.

قدرت تخریبی انفجار بیروت به اندازه یک بمب هسته‌ای کوچک بود

قدس آنلاین: بر اساس این گزارش، قدرت انفجار صورت گرفته در بندر بیروت معادل ۶۰۰ تا ۸۰۰ تن ماده تی ان تی است. هنوز نمی دانیم که آیا تمام ماده موجود در انبار بندر منفجر شده است یا خیر اما آنچه که به وقوع پیوست بیشتر شبیه انفجار یک بمب هسته ای کوچک بود.

یکی از سرویس‌های امنیتی در لبنان از وجود پسماندهای سمی از قرن گذشته تاکنون در نزدیکی محل انفجار خبر داده است که باعث می شود پیامدهای این انفجار وخیم تر جلوه کند.

لبنان در زمینه وقوع چنین انفجاری که تعداد زیادی از آن بر روی زمین رخ نداده رکورد شکنی کرد. خسارات وارده بعد از وقوع انفجار در حد وقوع یک جنگ است. بندر بیروت به صورت کامل ویران شده به طوریکه یک حمله نظامی در آن رخ داده است.

اطلاعات امنیتی اولیه نشان می‌دهد که دلیل وقوع این انفجار، به وجود آمدن یک آتش سوزی در نزدیکی انبار بوده و احتمالا این آتش سوزی به دلیل لحیم کاری دروازه آهنی در این منطقه صورت گرفته است. بیش از ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم، که به صورت نامطلوبی انبار شده بود تبدیل به هیزم این آتش شد.

عربستان سعودی خیلی زود از این انفجار بهره برداری سیاسی کرده و با بازوهای رسانه ای وابسته به خود در ریاض، دبی و بیروت انگشت اتهام را به سمت حزب الله برد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.