مدیرعالی حرم مطهر رضوی در مراسم معارفه معاونین اماکن متبرکه و خدمات زائرین حرم مطهر رضوی اظهار کرد: فراهم آوردن شرایط زیارتی توأم با آرامش، معرت افزا و تأثیرگذار با تأکید بر حفظ آسایش، ایمنی بهداشت و سلامت زائر باید در اولویت قرار گیرد.

لزوم ایجاد بستر زیارت توأم با معرفت و آرامش/ جزئیات دستورالعمل بهداشتی برگزاری عزاداری محرم در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی برادران در مراسم معارفه معاونین اماکن متبرکه و خدمات زائرین حرم مطهر رضوی که با حضور جمعی از علما، خدام و مدیران آستان قدس رضوی و مسئولان استانی خراسان رضوی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت امام هادی(ع) و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، به ساختار جدید در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: تمام برنامه ها و تلاش باید بر این امر باشد تا حرم مطهر، مظهر خدمت شایسته خادمان و خدمتگزاران عزیز و تجلی اخلاق و سیره رضوی باشد.

وی با بیان اینکه ارتقاء جایگاه والای خدمه و خادمیاران با رعایت ادب، مهربانی و رأفت رضوی، برنامه ریزی دقیق و منظم به منظور اجرای مطلوب تشریفات برگزاری آیین ها، مراسم و مجالس حرم مطهر رضوی، از اهمیت بسیاری برخوردار است عنوان کرد: به همین منظور محمد توکلی با حفظ سمت مدیریت امور خدمه آستان قدس رضوی به عنوان معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی و روح الله رنجبر که سابقه مدیریت در اداره انتظامات و تشریفات حرم مطهر رضوی را بر عهده داشتند به عنوان معاون ایشان منصوب می‌شوند.

برادران اضافه کرد: همچنین امین بهنام از چهره‌های شناخته شده جهادی و تحول‌گرا به عنوان معاون خدمات زائران آستان قدس رضوی منصوب می‌شود.

 عزاداری با سلامت مردم در تضاد نیست

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه امام رضا(ع) در حدیثی ثواب اطعام مستمندان در روز عید غدیر را برابر با اطعام انبیاء بیان کرده‌اند، گفت: آستان قدس رضوی از دوران شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم در مناطق حاشیه شهر میان نیازمندان توزیع کرده است و بنا داریم این اقدام را در روز عید سعید غدیر به حداکثر برسانیم.

مدیرعالی حرم مطهر رضوی با تأکید بر اینکه عزاداری با زیارت و سلامت مردم در کنار حفظ پروتکل‌های بهداشتی در تضاد نیست، بیان کرد: آیین های عزاداری با سلامت مردم در تضاد نیست بنابراین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی می‌توانیم مراسم عزاداری ماه محرم و صفر را در آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) برگزار کنیم.

 اعلام پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا ویژه ماه محرم

برادران با بیان اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا، پروتکل‌های بهداشتی ویژه برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر به آستان قدس رضوی ابلاغ کرده است، گفت: حضور یک نفر در فضای باز در مساحت۴ متر مربع، استفاده الزامی از ماسک، عدم حضور افراد مسن و بیمار در مراسم، ممنوعیت استفاده از طبل و سنچ، استفاده از یک چهارم ظرفیت محیط‌ها برای برگزاری مراسم، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در دسته‌های عزاداری و ... از جمله مفاد پروتکل‌های بهداشتی ویژه برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم است.

گفتنی است؛ مولودی خوانی و مدیحه سرایی در وصف امام هادی(ع) توسط حاج علی ملائکه، مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) پایان بخش این مراسم بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.