سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حالی که در روزهای نخست شیوع کرونا ماشین‌آلات تولید ماسک را از خارج وارد کردیم، امروز به صادرکننده این ماشین‌آلات تبدیل شده‌ایم.

ایران صادرکننده ماشین‌آلات تولید ماسک شد

قدس آنلاین: حسین مدرس خیابانی» ‌روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقصادی ایرنا با تشریح عملکرد این وزارتخانه در تامین نیاز کشور به ماسک در مقابله با ویروس کرونا، افزود: نخستین اولویت این وزارتخانه برای تحقق جهش تولید استفاده از ظرفیت‌های خالی است.

وی بیان داشت: به همین شیوه توانستیم از آمار تولید روزانه ۱۹۰ هزار عدد ماسک در روزهای نخست شیوع کرونا در اوایل اسفندماه پارسال، امروز  به بیش از ۱۱ میلیون عدد در روز برسیم.

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: در این راستا شرکت‌های پوشاکی با تغییر کاربری و تولید سه شیفته در تحقق این هدف به ما کمک کردند.

به گزارش ایرنا، پیش از این وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ارتقای ظرفیت تولید انواع ماسک به بیش از ۲۲ میلیون عدد در روز، اعلام کرده بود: روزانه بیش از ۱۱ میلیون عدد ماسک در ۴۶ واحد صنعتی و ۱۳۵ واحد کارگاهی در کشور تولید می‌شود.

از مجموع ۱۱ میلیون عدد تولید ماسک در کشور، بیش از پنج میلیون و ۹۰۰ هزار عدد تولیدات صنعتی، دو میلیون و ۷۰۰ هزار عدد تولیدات کارگاهی، بیش از ۴۸۰ هزار عدد ماسک N۹۵ و افزون بر دو میلیون عدد از تولیدات گروه‌های جهادی است.

استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان و آذربایجان غربی به ترتیب پنج استان برتر در تولید روزانه ماسک در سطح کشور هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    0 0
    اقای سرپرست برو دقیقا نگاه کن که جنس چینی را در ایران مونتاژ نمی کنند برای صادرات مثل دستگاه ونتیلاتور که لافش را اقای سورنا میزد