مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستان‌ها گفت: متاسفانه به صورت متناوب همکاران ما هم مانند دیگر افراد درگیر این ویروس شده اند که ابتلای این ۲۰ نفر در این مدت باعث شده است که ما مجبور شویم تغییرات زیادی را در بخش نیرو های تجهیز میت ایجاد کنیم و از نیروهای دیگری که در بخش های مختلف کارمی کردند وارد این کار کنیم و به عنوان نیروی کمکی از آنها استفاده کنیم

  ۲۰نفر از پرسنل آرامستان های مشهد به کرونا مبتلا شده اند

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: حجت الاسلام مهدوی دامغانی در توضیح وضعیت تدفین کرونایی در آرامستان ها گفت: از همان ابتدا وهمزمان با شیوع بیماری کرونا آرامستان بهشت رضا به عنوان آرامستان اصلی  دفن متوفیان کرونایی درنظر گرفته شد که درهمین راستا  سه بلوک عمومی  به این موضوع  اختصاص یافت و انتخاب یکی از این سه بلوک برای دفن بر عهده خانواده اموات میباشد.

وی ادامه داد: البته مقرر شد کسانی که خودشان قبری را از قبل خریداری کرده اند یا تمایل دارند در مکان هایی دیگر مانند آرامستان جواد الائمه متوفی را به خاک بسپارند ممانعتی ایجاد نشود که در این خصوص مجوزهای لازم هم از وزارت  بهداشت صادر شد. البته نا گفته نماند این که سه بلوک به متوفیان کرونایی اختصاص داده شده به معنای این نیست که یک جای خاص در اختیار این اجساد قرار گرفته است بلکه افراد عادی هم  در همان بلوک ها دفن میشوند.

حجت الاسلام مهدوی دامغانی در پاسخ به این سئوال که آیا تجهیز اجساد هم درمحل آرامستان بهشت رضا انجام می شود گفت: تجهیزاین افراد شامل غسل میت و بقیه امورات مربوطه درمحل  آرامستان بهشت رضوان انجام می شود ولی برای دفن به بهشت رضا منتقل می شوند مگر اینکه  بخواهند که متوفی در همان بهشت رضوان دفن شوند که با توجه به پتانسلی که بهشت رضوان دارد برخی تمایل به دفن عزیزانشان در بهشت رضا ندارند و دفن در همان جا صورت می گیرد. درخصوص دفن در برخی دیگر ارامستانها مواردی  به صورت خاص و در صورتی که وصیتی شده باشدانجام می شود وگرنه این اتفاق به صورت عمومی نمی افتد.

وی در توضیح اینکه آیا در حال حاضر نیروهای جهادی هم در امر تجهیز میت با شما همکاری دارند گفت: در حال حاضر خیر. ولی همان ابتدا ده روزی را از همراهی و همکاری طلاب داوطلب جهادی بهرمند شدیم ولی هم اکنون این امور فقط توسط پرسنل آرامستان آنجام می شود. زیرا  افرادی که مبادرت به انجام این کار می کنند باید تخصص های لازم را داشته باشند و  گروه مطهرین که در طول سال آموزش لازم را دیدند بعضا در کنار مجموعه هستند

دامغانی در پاسخ به این سئوال که آیا از همکاران شما در بخش تجهیز متوفیان هم افرادی به کرونا مبتلا شده اند افزود: بله طبیعتا وقتی در بطن کار هستند درگیر می شوند متاسفانه به صورت متناوب همکاران ما هم مانند دیگر افراد جامعه درگیر این ویروس شده اند که ابتلای این ۲۰ نفر در این مدت باعث شده است ما مجبور شویم تغییرات زیادی را در بخش نیرو های تجهیز و تدفین میت ایجاد کنیم و به خاطر کمبود نیروی انسانی در این بخش بخصوص در تیر ماه و شروع موج دوم کرونا در مشهد از نیروهای دیگری که در بخش های مختلف کارمی کردند وارد این کار کنیم و به عنوان نیروی کمکی از آنها استفاده کنیم. چون متاسفانه در حال حاضر با توجه به افزایش  میزان  اجسادی که برای تجهیز و تدفین به آرامستان می آورند تعداد افراد متخصص و نیروهای بخش تجهیز  و پذیرش اندک است.

وی در خصوص هزینه هایی که خانواده های فوت شده براثر کرونا بپردازند گفت: مبلغ خدماتی که برای تغسیل و غیره از حانواده متوفیان اخذ می شود همچون متوفیان عادی است و هیچ گونه هزینه اضافی دریافت نمی گردد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.