مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در بین شهرهای استان، مشهد با ۳۷۷۲۴ نفر رتبه اول را درتعداد متقاضیان ثبت نام شده در سامانه اداره کار و رفاه اجتماعی دارد. متاسفانه آمار دقیقی که از این تعداد چند نفر تحصیلات دانشگاهی دارند در دسترس نیست.

 اطلاعی از میزان بیکاران تحصیل کرده در خراسان رضوی نداریم

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: شیوع بیماری کرونا در این چندماهه خیلی از کارگران را از کار بیکار کرده و مشکلات زیادی را برایشان ایجاد کرده است. محمد سنجری در خصوص اقدامات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: تمام متقاضیان و واجدین شرایط می توانند جهت استفاده از خدمات اداره تعاون و رفاه اجتماعی در سامانه آنلاین ثبت نام کنند که پس از ثبت نام درخواست آنها بررسی و به واجدین مقرری پرداخت می شود.
وی ادامه داد: البته این فرایند تا به امروز به صورت متمرکز توسط وزارت متبوع، سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.
سنجری در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر چه تعداد از این افراد از بیمه بیکاری استفاده میکنند گفت: تا پیش از این تعداد ۱۴ هزار نفر از بیمه بیکاری استفاده می کردند که در این مدت هم تعداد ۵۱۰۰۰ با ثبت نام در سایت اعلام شده اضافه شدند. متاسفانه از این که چه تعداد از این افراد را کارگران فصلی تشکیل می دهند هیچ اطلاعاتی دردسترس نیست.
وی در توضیح اینکه آیا تعداد بیکاران در چند ماهه اخیر افزایش داشته است افزود: تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری نسبت به ماه های گذشته افزایش داشته است.
سنجری در خصوص نظارت ها و سرکشی های لازم در محیط های کاری با توجه به شیوع بیماری کرونا گفت: به محض ابلاغ دستور العمل ها و پروتکل های بهداشتی برنامه بازرسی از کارگاه های مشمول در دستور کار اداره بازرسی کار قرار گرفت و مراتب به کلیه بازرسان کار سطح استان ابلاغ کردید تا با اولویت ویژه مباحث مربوط به رعایت نکات بهداشتی را رصد و پیگیری نمایند که در حال حاضر نیز این مهم در حال انجام است.
وی در توضیح اینکه مشهد در بین دیگر شهرها به لحاظ رشد بیکاری چه جایگاهی دارد گفت: در بین شهرهای استان مشهد با ۳۷۷۲۴ نفر رتبه اول را درتعداد متقاضیان ثبت نام شده دارد که متاسفانه آمار دقیقی که از این تعدادافراد چند نفر تحصیلات دانشگاهی دارند در دسترس نیست.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.