معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: علاقه‌مندان به تبریک روز خبرنگار به اهالی رسانه، برای ابراز محبت خود از راههای دیگری به جز حضور فیزیکی در محل رسانه‌ها استفاده کنند.

 علاقه‌مندان روز خبرنگار از حضور در رسانه‌ها خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر  افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اجتناب از تشکیل اجتماعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدابیر ویژه‌ای برای انجام تمام فعالیتهای خود منطبق با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اندیشیده که گرامیداشت روز خبرنگار نیز از این فعالیتها مستثنی نیست.

وی ادامه داد: خبرنگاران طی پنج ماه گذشته و از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون به طور مستقیم درگیر این موضوع بوده‌اند و برای انعکاس زحمات کادر درمان، درد و رنج بیماران و تلاش محققان برای ساخت واکسن و درمان این بیماری در مراکز بحران زا به لحاظ شیوع بیماری کووید- ۱۹ مانند بیمارستانها و مراکز درگیری با این ویروس حضور داشتند لذا باید مراقبت بیشتری از آنها شود.

معاون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همان طور که در شرایط کنونی کادر درمانی نیاز به حمایت مردم برای سلامت روح و روان و جسم خود دارند شرایط ایمن برای خبرنگاران نیز که در خط مقدم جبهه مقابله با بیماری هستند باید فراهم شود.

وی افزود: ابتدا تصمیم بر آن شد که با رعایت پروتکلهای بهداشتی برخی اقدامات و جشنهایی که همه ساله به مناسبت روز خبرنگار برگزار می شد امسال هم برگزار شود اما با توجه به پیگیری انجام شده و اعلام نظر معاونت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ترجیح دادیم که مجموعه‌های صنفی و تصمیم گیر در حوزه مطبوعات بیانیه ای را تنظیم کنند و ضمن تشکر از همراهی و همگامی همه مدیران، دلسوزان و علاقه مندان به رسانه از آنها بخواهند که دیدارهای حضوری با اهالی رسانه را به وقت دیگری که شیوع کرونا فروکش کرده باشد موکول کنند و از فضای مجازی برای ابراز محبت خود بهره گیرند.

تحفه‌گر ادامه داد: براین اساس بیانیه‌ای توسط خانه مطبوعات و بسیج رسانه تهیه و منتشر شد که مورد استقبال علاقه مندان به رسانه قرار گرفت.

وی گفت: در این میان مجموعه‌های دیگری نیز برای پاسداشت خدمات خبرنگاران برنامه‌هایی را تدارک دیدند که از جمله آنها تجلیل از پیشکسوتان در قالب نصب تصاویری از آنان در سطح شهرها و تهیه و نمایش فیلمهایی از فعالیتها و زندگینامه آنان در بستر فضای مجازی و رسانه ملی بود.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: همچنین مقرر شد بزرگان رسانه خراسان رضوی در ایام هفته بزرگداشت خبرنگار برنامه‌هایی را در بستر فضای مجازی برای گفت و گو با مخاطبان خود داشته باشند.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در کشور روزهای هفته بزرگداشت خبرنگار در خراسان رضوی نام‌گذاری و مقرر شد در این ایام عده‌ای از خبرنگاران به نمایندگی از تمامی رسانه‌ها به حرم مطهر رضوی مشرف شده و از آنجا دیداری با خانواده شهدا داشته باشند و مزار آنان را نیز غبارروبی کنند.

تحفه‌گر از تلاشهای مجاهدانه جامعه خبری و اصحاب رسانه از سال گذشته تاکنون که بحرانهای خبری را پشت سر گذاشته و پیروزمندانه از آن خارج شدند قدردانی کرد و قول برگزاری جشن بزرگ خروج از کرونا و دیدار با اصحاب رسانه را در آینده نزدیک داد.

وی گفت: خراسان رضوی قطب دوم رسانه‌ای ایران و نخستین استانی است که چهار روزنامه را به صورت اختصاصی منتشر کرده و دو خبرگزاری اختصاصی دارد.

دو هزار خبرنگار در قالب ۴۰۰ نشریه، خبرگزاری، پایگاه خبری و رسانه‌های برخط در خراسان رضوی فعالیت دارند. ۳۴۰ نفر از این خبرنگاران عضو خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی هستند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۳۱۷ هزار و ۴۸۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان  ۱۷ هزار و ۸۰۲ نفر را در کشورمان گرفته است.  همچنین تاکنون ۲۷۴ هزار و ۹۳۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۸ میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۶۳ نفر را بیمار کرده و جان ۷۰۵ هزار و ۴۰۲ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.  ۱۱ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۹۲ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با چهار میلیون و ۹۲۰ هزار و ۲۴۸ بیمار کووید ۱۹ و ۱۶۰ هزار و ۳۶۵ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  پس از آمریکا کشورهای برزیل، هند و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند.  

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه یازدهم را در میان کشورهای جهان دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.