یزد - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد با بیان این که بستر رودخانه قابل واگذاری نیست و هر گونه دخل و تصرف در آن مجازات قانونی دارد، گفت: آزادسازی ۱۱۴ کیلومتر از رودخانه های استان یزد در دست اقدام است.

آزادسازی ۱۱۴ کیلومتر از رودخانه های یزد در دست اقدام است

به گزارش قدس آنلاین  به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای استان ، «جواد منصوری» در خصوص وضعیت حریم و بستر رودخانه های استان، اظهار داشت: در استان یزد حدود ۲۸۰۰ کیلومتر رودخانه وجود دارد که حد تقریبی ۲ هزار کیلومتر آن در دست اقدام و ۸۰۰ کیلومتر دیگر نیز تعیین حد حریم و بستر شده است.

وی متوسط بارندگی استان را ۹۳ میلی متر ذکر کرد و افزود: میزان بارندگی استان در سال گذشته ۱۲۱ میلی متر و سال آبی جاری نیز ۱۰۹ میلی متر ثبت شده است به طوری که بارندگی ها نسبت به بلند مدت ۱۴ درصد افزایش ولی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

منصوری افزود: در استان های کویری مشابه یزد که خشکسالی های طولانی مدتی را تجربه کردند، بیشتر شاهد تصرفات و تعرضات در حریم و بستر رودخانه ها هستیم.

وی به برنامه آزادسازی سراسری ۱۱۴ کیلومتر از رودخانه های استان اشاره کرد و افزود: شناسایی متصرفین حریم و بستر در رودخانه های استان با اولویت حوضه شیرکوه انجام شده و پس از صدور اخطار و در صورت عدم تمکین نسبت به آزادسازی اقدام و هزینه های آن از متخلف اخذ خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.