معاون بهره‌برداری توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: طرح‌های ارتقاء و بهبود تامین آب شرب شهری و روستایی در ١٠ شهرستان این استان عملیاتی شد.

اجرای طرح بهبود تامین آب شرب در ١٠ شهرستان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مهدی جهان طلب معاون بهره‌برداری توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت:  این طرح در شهرهای تربت‌حیدریه، کاشمر، باخرز، خوشاب، فریمان، تایباد، قوچان، سرخس، گناباد و شاندیز اجرایی شد.
او افزود: اصلاح و توسعه سه کیلومتر شبکه توزیع آب شهری و روستایی در شهرستان تربت‌حیدریه از اقداماتی است که در این جهت انجام شد.
معاون بهره‌برداری توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: امسال ۱۲ کیلومتر از مسیرهای پر اتفاق شبکه توزیع آب شهرستان در اولویت اصلاح قرار گرفت که حدود ۲۵ درصد آن تا کنون عملیاتی شده است.
جهان طلب بیان کرد: اجرای عملیات تفکیک زون شبکه آب شهر کاشمر از دیگر اقداماتی است که در جریان اجرای این طرح انجام شد و ضمن تعدیل فشار، امکان آبدهی آسان به شبکه روستایی را فراهم کرد.

او تصریح کرد: همچنین با تعمیر به موقع و مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ کلاته خویی مجتمع دشتاب باخرز، مشترکان تحت پوشش این مجتمع از فشار مناسب آب برخوردار شدند.
معاون بهره‌برداری توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تاکید کرد: چاه کمکی مجتمع الغدیر شهرستان خوشاب نیز با هدف رفع مشکل آب شرب روستاهای سوزنده، بلقان آباد و سیدآباد تجهیز و وارد مدار شد.
جهان طلب اظهار کرد: با هدف ارتقاء سطح کیفی خدمات و افزایش فشار آب برخی محلات فریمان، ۶۶۰ متر خط انتقال و شبکه توزیع آب برخی محلات و مجتمع روستایی کته شمشیر این شهرستان اصلاح و بازسازی شد و در تایباد نیز یک حلقه چاه صنعتی با توان ۱۰ لیتر برثانیه به منظور تقویت آب شرب روستای مرزی و گمرک دوغارون تحویل آبفا شد.
او افزود: توسعه شبکه آب روستای بادخور در شهرستان قوچان به طول ۳۰۰متر، تعویض ۲۵۰ متر از خط انتقال مجتمع جواد الائمه (ع) سرخس با چهار هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت تحت پوشش به دلیل فرسودگی و اتفاقات مستمر، نصب کلرزن آنلاین جدید در محل مخازن ذخیره آب گناباد و حفریک حلقه چاه برای افزایش توان آب شاندیز و روستاهای مجاور از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری به منظور بهبود تامین آب شرب در شهرستان‌های خراسان رضوی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.