مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد گفت: از ابتدای تیر تا ۱۳ مردادماه، ۱۰۶ پرونده در خصوص گران‌فروشی مرغ تشکیل شده که قیمت مصوب در سطح بازار را رعایت نمی‌کردند.

تشکیل ۱۰۶ پرونده گران‌فروشی مرغ از ابتدای تیرماه

به گزارش قدس آنلاین، امیر دلداری در خصوص بازرسی‌های صورت گرفته در چهار ماه ابتدایی سال، اظهار کرد: در چهار ماهه اول سال ۹۹، ۷۶ هزار و ۷۶۰ بازرسی انجام دادیم که همکاران ما۵۵۴۰ فقره فرم تخلف را تنظیم کردند و به تعزیرات فرستادند. ارزش ریالی این پرونده‌ها ۴۵ میلیارد ریال است.

وی افزود: تعداد گزارشات مردمی که در سامانه‌های مختلف دریافت کردیم، ۳۲۵۰ مورد و در خصوص کالاهای اساسی سلامت‌محور مرتبط با کرونا بوده است، همچنین ۱۳۶۵ شکایت حضوری نیز دریافت کردیم که ۵۹۳ مورد جلب رضایت و پول به شاکی‌ها برگشت داده شده که مبلغ استرداد وجه به شاکی‌ها ۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال بوده است.

دلداری بیان کرد: از ابتدای تیر تا ۱۳ مردادماه، ۱۰۶ پرونده در خصوص گران‌فروشی مرغ تشکیل شده که قیمت مصوب در سطح بازار را رعایت نمی‌کردند. ما گشت‌های مشترکی نیز با سازمان‌ها و نهادهای مختلف داشتیم که ۲۶۰ گشت مشترک با اتحادیه‌های صنفی، ۶۰ گشت مشترک با تعزیرات حکومتی و ۳۱۵ گشت با اماکن بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد ادامه داد: در این مدت ۲۲۰۰ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت مصوبه تعطیلی صنوف غیر ضروری و برخی به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی پلمب شدند که اکنون همان گشت‌ها با دانشگاه علوم پزشکی ادامه دارد و در ۱۵، ۲۰ روز اخیر ۱۴۰ گشت مشترک با مراکز بهداشت داشتیم.

هرگونه افزایش خودسرانه قیمت نان تخلف است

وی خاطرنشان کرد: در ۴۵ روز اخیر حدود ۱۲۰۰ پرونده تخلف تنظیم کردیم که از این تعداد ۴۱۵ مورد در زمینه کالاهای اساسی و سلامت‌محور مرتبط با کرونا و بیشتر در خصوص ماسک بوده است. بازرسی‌های ما در زمینه مرغ، گوشت و ماسک افزایش داشته و نظارت ما بر نانوایی‌ها بیشتر شده، زیرا هنوز هیچ مصوبه یا دستورالعملی در خصوص افزایش قیمت نان نداریم و هر افزایش قیمت خودسرانه‌ای تخلف است.

وجود ۴۲ واحد کارگاهی مجاز تولید ماسک‌های صنعتی و کارگاهی در استان

دلداری در خصوص تعداد کارگاه‌های مجاز تولید ماسک‌های صنعتی و کارگاهی، گفت: در حال حاضر در سطح استان ۴۲ واحد کارگاهی داریم که از دانشگاه علوم‌پزشکی مجوز دارند و ماسک‌های صنعتی و کارگاهی تولید می‌کنند که ظرفیت تولید روزانه آنها ۸۲۵ هزار و ۳۰۰ ماسک است. تهیه مواد اولیه و اصلی تولید ماسک در چند وقت اخیر سخت شده و کمبود داریم، اما با این وجود این کارخانه‌ها در سطح استان ماسک تولید می‌کنند. مسئولان در تلاش هستند تا این مشکل آنها را رفع نمایند.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد اضافه کرد: ظرفیت خوبی برای تولید ماسک در سطح استان وجود دارد و با تلاشی که صورت گرفته، استان ما در زمینه تولید ماسک بی‌نیاز شده است. رعایت قیمت مصوبی که اعلام شده، به دلیل کمبود مواد اولیه و سخت بودن تهیه این مواد، مشکل است، تهیه‌کنندگان ماسک معمولا مواد اولیه را از بازار آزاد تهیه می‌کنند، بنابراین قیمت تمام شده برای آنها بیشتر است، به هر حال در سطح عرضه قیمت را کنترل می‌کنیم و اگر قیمت بالاتر باشد، برخورد خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.