معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در این شهرستان با مدیریت مناسب پرورش دهندگان جوجه این میزان جوجه‌ریزی نسبت به سال گذشته کاهش نداشته است.

هفت میلیون قطعه جوجه‌ ریزی در تربت‌جام انجام شد

به گزارش قدس آنلاین، باقر خدادادی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام با اشاره به وجود ۱۰۷ مرغداری در این شهرستان گفت: از این تعداد در حال حاضر ۱۰۵ واحد فعال است که ظرفیت هر دوره جوجه ریزی در آن‌ها یک میلیون و ۸۹۴ هزار قطعه است، همچنین از ابتدای امسال تاکنون هفت میلیون و ۹۱۰۰ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این شهرستان انجام شده است.

او افزود: سالانه به طور متوسط چهار دوره جوجه‌ریزی در مرغداری‌های تربت جام انجام می‌شود و به طور میانگین در هر سال بیش از ۱۷ تن و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ در این منطقه تولید می‌شود و در این زمینه یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در خراسان رضوی محسوب می شود.
معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام ادامه داد: هر دوره جوجه ریزی ۴۵ تا ۵۰ روز طول می‌کشد که در صورت رعایت ضوابط بهداشتی و فاصله زمانی بین دو دوره، مجوز جوجه‌ریزی واحدهای مرغداری برای دوره بعد صادر می‌شود و با فعال شدن سامانه پایش و مراقبت از بیماری‌های طیور، تمام فرایند مراحل پرورش شامل جوجه ریزی، واکسیناسیون، بروز بیماری و درمان در این سامانه ثبت می‌شود.
خدادادی بیان کرد: با توجه به نبود کشتارگاه طیور در تربت جام، مرغ‌های پرورش یافته برای کشتار به سایر کشتارگاه‌های خراسان رضوی ارسال و بخشی از آن‌ها وارد چرخه مصرف در تربت جام می‌شود.
او تصریح کرد: این تعداد مرغداری زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر را به صورت مستقیم در تربت جام فراهم کرده است.
معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام تاکید کرد: نبود بیماری‌های حاد و واگیردار طیور و بهبود مدیریت بهداشتی از مهمترین دلایل افزایش جوجه ریزی در شهرستان تربت جام است.
خدادادی اظهار کرد: اجرای سیستم مراقبت فعال و غیر فعال از واحدهای مرغداری تربت جام، صدور مجوز بهداشتی جوجه ریزی، نظارت بر فاصله زمان جوجه ریزی، نظارت بر واکسن و واکسیناسیون در واحدهای مرغداری از جمله اقدامات دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری‌های طیور در تربت جام است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.