به مناسبت دهه امامت و ولایت، سازمان کتابخانه ‌ها، موزه ‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بیش از ۱۵ هزار نسخه کتاب چاپی را به مراکز علمی و آموزشی مشهد و برخی شهرستان‌ های سطح کشور اهدا کرد.

اهدای بیش از ۱۵ هزار نسخه کتاب به مراکز علمی و آموزشی کشور

به گزارش قدس آنلاین، معاون کتابخانه ‌های سازمان کتابخانه ‌ها، موزه‌ ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: سازمان کتابخانه ها به طور پیوسته و در مناسبت‌ های مختلف بنا به درخواست مراکز و مناطق محروم سراسر کشور و با توجه به اعلام نیاز هر مرکز به موضوعات خاص، مجموعه ارزشمندی از کتب چاپی را به این مراکز ارسال می‌کند.
حسین خسروی اهدای بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب چاپی به مراکز علمی و فرهنگی را در راستای پاسخ به درخواست مراکزی همچون دانشگاه یاسوج، دهیاری روستای حاجی ‌آباد واقع در شهرستان تایباد، مرکز آموزش رزم مقدماتی المهدی(عج) نزسا در شهرستان بابل و زندان مرکزی مشهد عنوان کرد.
وی با بیان این‌که این منابع از محل کتاب‌ های اهدایی به آستان قدس رضوی تأمین شده است، گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۲۱ هزار کتاب به مناطق مختلف مشهد و شهرستان‌ ها با اولویت مناطق محروم ارسال شده است که این حرکت در راستای سیاست‌ های کلی آستان قدس رضوی در جهت ترویج کتابخوانی انجام می‌گیرد.
خسروی افزود: به‌ تازگی به همت سازمان کتابخانه ‌های آستان قدس رضوی، حدود ۳ هزار نسخه کتاب در موضوعات مختلف به کتابخانه حضرت علی ‌اصغر(ع) شهرستان تایباد، بیش از ۷۰۰ نسخه کتاب در موضوعات مختلف به روستای حاجی‌ آباد روستای تایباد، حدود ۵۰۰ نسخه کتاب در موضوعاتی همچون منابع دینی، اجتماعی، ادبی و... به آموزشگاه نظامی المهدی شهرستان بابل و بیش از ۱۳۰ نسخه کتاب به پایگاه مقاومت بسیج شهدای مدافع حرم مشهد ارسال شده است.
وی در ادامه، آمادگی سازمان کتابخانه ها را در جذب نذرهای فرهنگی واقفان و خیران به صورت نقدی یا کتاب برای غنی‌ سازی مراکز مختلف در سطح کشور اعلام کرد.
گفتنی است علاقه ‌مندان به وقف در حوزه کتاب و کتابخوانی می‌توانند با مراجعه حضوری به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی و بیش از ۵۰ کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی در سراسر کشور، یا از طریق تلفن ۱۳۸ از چگونگی فرایند این حرکت مطلع شوند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.