همزمان با برداشته شدن موقت سازه حلقه‌های المپیک نصب شده در بندر توکیو برای بازی‌های تابستانی ۲۰۲۰ برای تامین و نگهداری، مدیر اجرایی کمیته برگزاری این تورنمنت اذعان داشت که برگزاری پرزرق و برق المپیک توکیو دیگر در دستور کار سازماندهندگان نیست.

ژاپن به دنبال برگزاری المپیکی ساده اما الهام بخش

قدس آنلاین: به گزارش رویترز، المپیک ۲۰۲۰ توکیو در ماه مارس به دلیل پاندمی ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد؛ امروز (پنجشنبه) می‌توانست چهاردهمین روز از این بازی‌ها باشد.

این سازه که هفت ماه پیش در این بندر نصب شد و ۱۵.۳ متر ارتفاع و ۳۲و۶ متر عرض دارد، پس از شستشو و بازبینی امنیتی بار دیگر در این منطقه نصب خواهد شد.

«آتسوشی یاناشیمیزو» مدیر برنامه‌ریزی دولت توکیو گفت: محو شدن این سازه از انظار برای چهار ماه، ناراحت کننده است اما از زاویه مثبت به آن نگاه و اطمینان حاصل می‌کنیم که بعد از چهار ماه، کاملا تمیز بوده و از لحاظ امنیتی در شرایط خوبی قرار خواهد داشت.

سازماندهندگان انتظار دارند زمانی که این سازه در ماه دسامبر دوباره در این منطقه نصب شود، ایده بهتری از برگزاری یا عدم برگزاری این تورنمنت داشته باشند.

سازماندهندگان المپیک توکیو گفته‌اند که برگزاری موفقیت آمیز این تورنمنت می‌تواند سمبل مثبت و الهام بخشی باشد از ایستادگی جهان برابر پاندمی.

«توشیرو موتو» مدیر اجرایی توکیو ۲۰۲۰ ماه گذشته به رویترز گفت که «با برگزاری موفق بازی‌ها در توکیو، از اعماق وجود امیدواریم تا بتوانیم میراثی را در تاریخ بشریت به یادگار بگذاریم.»

موتو به‌تازگی در گفت‌وگو با فایننشال تایمز گفته است سازماندهندگان المپیک بدنبال برگزاری بازی‌هایی «ساده اما الهام بخش» هستند.

وی اذعان داشت که برگزاری المپیک در سال آینده به شکلی پر زرق و برق و آنطور که در برنامه ریزی اولیه تصور می‌شد، دیگر هدف سازماندهندگان نیست.

وی در این خصوص اظهار داشت: در بحبوحه پاندمی کرونا، برگزاری المپیکی پرزرق و برق و سرشار از خوشی، برای مردمی که در سرتاسر جهان گرفتار این ویروس شده‌اند، چندان خوشایند نبوده و از حس همدردی را در آنان تداعی نخواهد کرد.

موتو تاکید کرد: در عوض، می‌خواهیم تورنمنتی ساده اما الهام‌بخش برگزار کنیم. نمی‌دانم که تابستان سال آینده وضعیت ابتلا به کرونا چگونه خواهد بود اما احتمالات چندان امیدوارکننده نیست اما مهم‌ترین موضوع این است که المپیکی را برگزار کنیم برای مردمی که باید با کووید-۱۹ زندگی کنند.

وی در ادامه افزود: تصمیم تعویق بازی‌ها با دولت ژاپن بود و بلافاصه شرایط اندکی دستخوض تغییر شد. همچنین برگزاری المپیک در دوران کرونا بدین معنا است که استراتژی ضدویروس حیاتی بوده و استراتژی کووید-۱۹ باید در سطح ملی برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.