۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 715051

«احمد التمیمی»، از فرماندهان الحشدالشعبی اعلام کرد که نیروهای ارتش عراق پنجشنبه شب گذشته حمله عناصر تروریستی داعش را به حومه «خانقین»، در شمال شرقی استان دیاله خنثی کردند.

حمله داعش به خانقین دفع شد

قدس آنلاین: التمیمی در مصاحبه با خبرگزاری «المعلومه» گفت که ارتش حمله داعش را در مجاورت روستای «الشرک» در نزدیکی شهر خانقین (۱۰۵ کیلومتری شمال شرقی بعقوبه مرکز استان دیاله) دفع کرد. 
وی افزود که در این درگیری ها عناصر داعش با برجا گذاشتن چندین کشته پا به فرار گذاشتند و نیروهای ارتش عملیات گسترده ای برای ردیابی و تعقیب تروریست ها آغاز کردند. 

التمیمی اظهار کرد که در این حمله دو سرباز عراقی نیز زخمی شدند.  
شهرستان خانقین از کانون های اصلی فعالیت هسته های خفته داعش در عراق به شمار می رود و  تروریست ها هر از گاهی به روستاها و نیروهای امنیتی این منطقه حمله می کنند.

چهارشنبه شب نیز داعش در حمله به منطقه «المطیبیه» در استان صلاح الدین ۲ نظامی عراقی را کشت و سه سرباز نیز دیگر زخمی شدند.

عناصر گروه تروریستی داعش شنبه هفته جاری نیز در شبیخون به نیروهای امنیتی در شمال سامرا واقع در استان صلاح الدین دو نظامی عراقی را کشتند و چهار نفر دیگر را زخمی کردند.  
حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در استان های دیاله، کرکوک و صلاح الدین از اردیبهشت گذشته افزایش یافته است.
در ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، عراق با بازپس‌گیری کل قلمرو خود که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر داعش را اعلام کرد.
با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در سه ماه گذشته به حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق شدت بخشیده است.
نیروهای «الحشد الشعبی» و ارتش عراق در این مدت که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده است، بیش از ۷۰ عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.