مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: رعایت محدودیت‌ها نقش مهمی در شیب نزولی فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این شهر داشته است.

کاهش فوتی‌های ناشی از کرونا در مشهد با رعایت محدودیتها

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام حسین مهدوی دامغانی افزود: طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، آرامستان‌ها از ۲۳ تیر ماه امسال دوباره بسته شدند و مراسم دفن با تعداد محدودی از بستگان انجام می‌شود اما برخی شهروندان در مقابل بسته شدن آرامستان‌ها مقاومت می‌کنند و با درگیر شدن با نیروهای انتظامات فشار کار را مضاعف می‌نمایند.

وی ادامه داد: روزی نیست که نیروهای انتظامات دچار برخورد فیزیکی با شهروندان نشوند لذا از شهروندان می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و سایرین از مراجعه به آرامستان‌ها خودداری کنند تا با رعایت محدودیت‌ها و مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا، زنجیره شیوع این ویروس قطع شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: اجرای محدودیت‌ها از ۲۳ تیرماه، نتایج مثبتی داشته و شیب تعداد فوت شدگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در این شهر نزولی شده ‌است.

وی افزود: عملیات غسل و کفن فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شیوع این ویروس در بهشت رضوان انجام می‌شود و برای تسریع در روند کار شهروندان، سردخانه و سالن‌های غسل این آرامستان تجهیز و تقویت شده‌ است.

حجت‌الاسلام مهدوی دامغانی ادامه داد: حدود ۳۵ نفر در آرامستان بهشت رضوان و بیش از ۱۲۰ نفر در سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد در ارتباط با کرونا فعالیت دارند و فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند.

وی گفت: تاکنون بیش از ۲۰ نفر از کارکنان این سازمان به کرونا مبتلا شده‌اند لذا از شهروندان می‌خواهیم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی زمینه قطع زنجیره انتقال این بیماری و عادی شدن شرایط را فراهم کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.