۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
کد خبر: 715087

وزیر اطلاع رسانی لبنان از افزایش شمار مسوولان بازداشتی در ارتباط با انفجار روز سه شنبه بندر بیروت به ۱۹ تن و احتمال استعفایش خبر داد.

19 بازداشتی در ارتباط با انفجار بیروت

به گزارش قدس آنلاین؛ منال عبدالصمد روز جمعه به تلویزیون الجزیره افزود: شمار افراد بازداشت شده در پرونده انفجار بندر بیروت به ۱۹ تن افزایش یافته و این موضوع مدیران فعلی و پیشین را شامل می شود.

وی گفت: در صورتی که تحقیقات محلی ظرف ۵ روز به نتیجه نرسد، پیشنهاد انجام تحقیقات بین المللی را در کابینه مطرح خواهیم کرد.

وزیر اطلاع رسانی لبنان همچنین احتمال استعفایی خود را مطرح کرد و افزود: در صورت ناتوانی برای احقاق حقوق شهروندان، احتمال استعفایم در هر لحظه ای وجود دارد.

دادگاه نظامی لبنان پنجشنبه شب در حکمی دستور بازداشت ۱۶ کارمند اسکله بیروت را برای انجام تحقیقات در خصوص انفجار روز سه‌شنبه در این منطقه صادر کرده است.

به گزارش ایرنا، شبکه اسکای نیوز عربی با مخابره این خبر به اسامی و سمت این افراد هیچ اشاره‌ای نکرد.

خبر بازداشت این افراد ساعاتی پس از آن اعلام شد که خبرگزاری رویترز از مسدود شدن حساب رییس اسکله بیروت، مدیرکل گمرک لبنان و پنج تن دیگر توسط بانک مرکزی این کشور خبر داد.

عصر روز سه‌شنبه در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، شمار زیادی کشته و زخمی شدند .

کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.