با بازگشت افزایش قیمت ها به بازارهای موازی و همچنین جهش خیره کننده قیمت طلا در بازار های جهانی افزایش قیمت ها در بازار خودرو شتاب بیشتری به خود گرفت.

افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو/ جایگزین پراید چقدر قیمت خورد؟

به گزارش قدس آنلاین، طی هفته گذشته افزایش قیمت ها در بازار های موازی مثل طلا، ارز و سکه با شتاب سابق ادامه یافت به گونه ای که قیمت طلادر بازارهای جهانی تا مرز ۲ هزار و ۱۰۰ دلار پیش رفت و بازار خودرو نیز متاثر از بازار های موازی طی هفته اخیر افزایش قیمت چشمگیری را در برخی از مدل های خودرو تجربه می کند به گونه ای که قیمت خودرو پژو پارس اتوماتیک از ۱۶۷میلیون تومان در ۱۲ مرداد ماه امروز پس از گذشت ۵ روز به قیمت ۱۹۰ میلیون تومان رسیده است و قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز تا ۲۹۸ میلیون تومان بالا رفته است و قیمت خودرو هایما اس نیز تا ۵۶۰ میلیون تومان بالا رفته است.

این افزایش قیمت ها تنها به مدل خودروهای گروه پژو محدود نشده است و خودروهای پراید نیز افزایش قیمت چشمگیری را طی چند روز اخیر تجربه کرده اند به گونه ای که قیمت خودرو پراید ۱۱۱ در حد فاصله ۵ روز اخیر از ۹۰ میلیون تومان به ۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است و قیمت پژو ۱۳۱ نیز از  ۷۹ میلیون تومان به ۸۲ میلیون تومان افزایش یافته است.

 در بین دیگر خودروهای داخلی، قیمت ساینا یکی از محصولاتی که قرار است بخشی از جای خالی پراید را پر کند، به ۱۰۸ میلیون تومان رسیده است. همچنین تیبا به‌عنوان جانشین اصلی پراید نیز این روزها قیمتی حدودا ۹۷ میلیون تومانی دارد. با توجه به اینکه پراید حذف شده، چیزی به تحقق پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر رسیدن کف قیمت خودرو به ۱۰۰ میلیون تومان (در بازار آزاد) نمانده است.

در بین خودروهای مونتاژی نیز قیمت خودرو پژو ۲۰۰۸ که در ۵ روز گذشته ۷۱۵ میلیون تومان اعلام شده بود امروز به بالاتر از ۷۴۰ میلیون تومان رسیده است و قیمت خودرو مزدا ۳ نیز در نزدیکی ۸۲۰ میلیون تومان قرار دارد.

چرا قیمت در بازار خودرو باز هم گران شد؟

کارشناسان بر این باورند که افزایش قیمت خودرو بیشتر تحت تاثیر افزایش قیمت آن از درب کارخانه است و افزایش قیمت مواد اولیه ساخت خودرو به گرانی ها در این بازار دامن زده است چراکه در هفته گذشته با اعلام افزایش مجدد نرخ لاستیک گرانی ها در بازار خودرو شدت گرفته است و بنابر عقیده کارشناسان افزایش نرخ ارز همسو با سایر عوامل منجر به گرانی در این بازار شده است.

در حالی که مسئولین تامین تقاضا موجود در بازار را راه حلی برای کنترل قیمت ها در این بازار می دانند کارشناسان بازار خودرو بر این عقیده اند که در حال حاضر اقدامی در جهت تامین تقاضا مصرف کننده در بازار صورت نمی گیرد و خودروسازان در حال تحویل معوقات خود هستند چراکه در شرایط فعلی مصرف‌کننده نمی‌تواند با مراجعه به نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز، خودروی مورد نظر خود را با قیمت کارخانه خریداری کند.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.