رییس اداره نام‌گذاری معابر و تابلونویسی شهرداری مشهد گفت: بر اساس مصوبه کمیته نام‌گذاری معابر، خیابان سرخس در مشهد به "شهدای فاطمیون" تغییر نام یافت.

یکی از خیابان‌های مشهد به نام "شهدای فاطمیون" مزین شد

به گزارش قدس آنلاین، ناهید فربدنیا افزود: این تغییر نام به درخواست مکرر شهروندان ساکن این محل و بر اساس مصوبه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین یکی از معابر فرعی این خیابان یعنی سرخس ۳ به درخواست اهالی به نام "شهدای زینبیون" نام‌گذاری شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز در خصوص نام‌گذاری معابر مشهد به نام شهدا گفت: در حال حاضر ۳۵ هزار خیابان و معبر و کوچه فرعی در مشهد به نام شهدای محلی و کشوری نام‌گذاری شده است.

حجت‌الاسلام حسین معصومی افزود: در حال حاضر اسامی مبارک ۶ هزار و ۶۰۰ شهید زینت بخش معابر و کوچه های مشهد است و بر اساس برنامه مشترک با شهرداری در کمیته نام‌گذاری، به درخواست خانواده شهدا، کوچه و معابر نزدیک منازل این عزیزان به نام شهیدشان نام‌گذاری می‌شود.

وی ادامه داد: خانواده شهدا می‌توانند با دریافت معرفی نامه از بنیاد شهید به اداره فرهنگی شهرداری منطقه محل سکونت خود مراجعه و فرم درخواست نام‌گذاری را تکمیل کنند و پس از تایید در صحن علنی شورای شهر مشهد، خیابان یا کوچه به نام آن شهید نام‌گذاری می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان اینکه نام معبری که نام شهید دارد تحت هیچ شرایط تغییر نمی‌کند گفت: اولویت درخواست و نام‌گذاری با والدین، همسر، فرزندان، خواهر و برادر شهید است و اگر کوچه نام شهید نداشته باشد به نام شهید نام‌گذاری می‌شود.

خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۲۷۹ شهید در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.