استاندار بیروت اعلام کرد: تا بدین لحظه هیچ کمکی به دست ما نرسیده و تصمیماتی در خصوص بستن برخی خیابان‌ها از بیم ریزش ساختمان‌ها وجود دارد.

استاندار بیروت: تا این لحظه هیچ کمکی نرسیده است/درخواست از اهالی برای کمک در آواربرداری

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت النشره، مروان عبود، استاندار بیروت تاکید کرد: تا به این لحظه هیچ‌گونه کمکی دریافت نکرده‌ایم و ما بی‌وقفه با ارتش لبنان هماهنگ هستیم و اتاق عملیات مرکزی در شهرداری بیروت تحت عنوان «اتاق اضطراری پیشرفته» تاسیس شده و ما در حال پیگیری تمامی جزئیات هستیم.

عبود خاطر نشان کرد: ما خانواده‌هایی که متحمل ضرر شده‌اند را رصد می‌کنیم، مخالفت‌هایی از سوی برخی خانواده‌ها برای ترک شهرشان وجود دارد و آنها در برخی از اتاق‌های منازل آسیب دیده خود سکونت دارند و برخی نیر نزد نزدیکان خود زندگی می‌کنند.

استاندار بیروت در ادامه افزود: ما در حال انجام یک بررسی جامع از تمامی ساختمان‌هایی هستیم که در معرض خطر ریزش قرار دارند و تصمیماتی در خصوص بستن تعدادی از خیابان‌ها از جمله خیابان «الجمیره» از بیم ریزش برخی ساختمان‌ها اتخاذ شده است و ما در اطراف آنها منطقه حفاظتی ایجاد کرده‌ایم.

عبود همچنین تصریح کرد: پلیس بیروت از لحظه وقوع انفجار هر روز گروهی از سارقانی را که از این فرصت سوء استفاده می‌کنند، دستگیر کرده و تاکید می‌کنم که تا به این لحظه هیچ عملیات سرقتی موفقیت‌آمیز نبوده و نگهبانان شهرداری شبانه روز برای برقراری امنیت در این شهر تلاش می‌کنند و بیدار هستند.

وی در پیامی خطاب به اهالی بیروت گفت: این مصیبت بزرگ است و آنچه روی داده از حد توان ما بیشتر است و من از شما به خاطر شرایط پیش آمده معذرت می‌خواهم ما از شما هستیم و آنچه به شما شده گویی به ما شده، شما توان و امکانات ما را می‌دانید. ما تا حد توان برای پشت سر گذاشتن این فاجعه تلاش می‌کنیم و تمامی کارمندان شهرداری‌ و استانداری از چهار روز پیش نخوابیده‌اند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

عبود در خصوص عملیات جستجوی مفقودشدگان، تاکید کرد: ما شبانه‌روز به جستجوی خود ادامه می‌دهیم، گاهی اوقات شرایط فنی و ماهیت مکان‌ها روند جستجوی ما را کند می‌کند در غیر این صورت ما تحت هر شرایطی به صورت بی‌وقفه به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

او از اهالی خواست در آواربرداری کمک کنند تا امور راحت‌تر پیش برود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.