۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
کد خبر: 715174

ایران در نامه ای که روز جمعه توسط مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل به دبیرکل این سازمان ارسال شد، به حمایت آمریکا از گروه تندر اعتراض کرد و خواستار برخورد سازمان مذکور با این کشور شد.

اعتراض ایران به حمایت آمریکا از گروه تندر

به گزارش قدس آنلاین، در این نامه، ضمن اشاره به حملات تروریستی این گروه در ایران و شهید و مجروح کرن تعدادی از شهروندان کشورمان و اعتراف آشکار این گروه به ارتکاب این جنایات، اعلام شده گروه تروریستی یادشده کماکان به تداوم فعالیت های خود از آمریکا و حتی آموزش اقدامات تروریستی و خرابکاری در ایران ادامه می دهد.

روانچی با اعلام اینکه جنایات تروریستی این گروه بارها از طریق دفتر حافظ منافع آمریکا در تهران به اطلاع این کشور رسیده اضافه کرده که تاکنون آمریکا هیچ اقدامی در پیشگیری از فعالیت اعضای گروه یادشده یا استرداد آنها برای محاکمه در ایران انجام نداده است.

نماینده دائم کشورمان ضمن یادآوری تعهدات بین‌المللی کشورها تحت حقوق بین‌الملل، بویژه تعهد آنها به عدم حمایت از تروریستها و نیز تضمین اینکه خاک آنها به محلی برای فعالیت گروههای تروریستی تبدیل نگردد، اعلام نموده است تداوم حمایت آمریکا از این گروه هیچ تردیدی باقی نمی‌گذارد که این کشور آشکارا کلیه تعهدات ذیربط خود را نقض کرده و بنابراین مسئول همه جنایات این گروه در ایران می باشد.

روانچی در پایان نامه خود که به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل منتشر خواهد شد، از این سازمان خواسته است آمریکا را وادار کند تا به حمایت از این گروه تروریستی پایان دهد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.