تازه ترین گزارش‌های رسانه های خبری از زد و خورد نیروهای امنیتی لبنان با تظاهرکنندگان ضد دولتی در میدان شهدا بیروت پایتخت این کشور و شلیک گاز اشک آور نیروهای امنیتی به سوی معترضان برای متفرق کردن آنان حکایت دارد.

 تظاهرات خشونت آمیز در پایتخت لبنان/ تلاش معترضین برای تخریب ادارات دولتی

 تظاهر کنندگان عصر امروز شنبه در اعتراض به ناکارامدی دولت لبنان در مدیریت انفجار اخیر بندر بیروت دست به این تجمع زدند.

گزارش شبکه خبری الجزیره از محل وقوع تجمع معترضان در پایتخت لبنان حاکی است که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به سوی آنان که در تلاش بودند ساختمان‌های پارلمان لبنان و وزارت امور خارجه این کشور را به تسخیر خود در آورند، گاز اشک آور شلیک کرد.

تظاهرکنندکان خشمگین براساس فراخوانی که از چندی قبل اعلام شد در اعتراض به سوء مدیریت و ناکار آمدی دولتمردان لبنان در پیشگیری از وقوع چنین حادثه هولناک عصر امروز در یکی از میادین اصلی بیروت تجمع کردند و آنان ضمن درخواست مجازات عاملان و مقصران انفجار بیروت از دولتمردان کنونی  این کشور خواستند از سمت خویش کناره گیری کنند. 

گزارش های رسانه‌ های خبری از بیروت و محل تجمع معترضان حاکی است که ‌در این اجتماع اعتراضی نیروهای امنیتی برای پراکندن تظاهر کنندگان ناگزیر به استفاده از گلوله های پلاستیکی شدند 

الجزیره به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که در درگیری بین نیروهای امنیتی و تظاهر کنندگان تاکنون دهها تن زخمی شده‌اند. 
نیروهای امنیتی برای جلوگیری از ورود تظاهرکنندگان به ساختمان پارلمان اقدام به ایجاد موانع کرده‌اند.

تظاهر کنندگان خواهان تحقیق بین‌المللی در مورد انفجار بیروت شدند

هزاران تن از تظاهرکنندگان که در میدان شهدا بیروت گردهم آمدند بودند خواستار تحقیق و شفافیت در باره انفجار  روز سه شنبه گذشته که موجب کشته شدن بیش از ۱۵۰ شهروند لبنانی و زخمی شدن هزاران تن دیگر شد ، توسطمجامع داخلی و بین المللی شده اند.
شبکه خبری اسکای نیوز  عصر شنبه از محل تظاهرات بیروت گزارش داد: تظاهرات امروز با عنوان «یوم الحساب» (روز حساب) برگزار و تظاهرکنندگان، مجازات عاملان انفجار اخیر بیروت و برکناری تمامی حاکمان سیاسی و دولتمردان این کشور را خواستار شدند.
تظاهرکنندگان همچنین قدرت حاکمه سیاسی را لبنان مسئول کوتاهی و سکوت در قبال انبار کردن ۲۷۰۰ تن  نیترات آمونیوم در بندر بیروت دانستند.

شبکه خبری الجزیره نیز در گزارش تایید نشده‌ای اعلام کرد که تظاهر کنندگان وارد ساختمان وزارت امور خارجه لبنان در منطقه  الاشرفیه شدند.

این رسانه به نقل از جمعیت هلال احمر لبنان از زخمی شدن ۱۱۰ تن در جریان درگیری های بیروت و انتقال ۳۲تن از آنان به بیمارستان خبر داد.

هلال احمر لبنان همچنین اعلام کرد که به ۴۴ زخمی درگیرهای امروز، در محل تظاهرات امداد رسانی کرده است.

بر اساس این گزارش، تظاهرکنندگان ضمن درگیری با نیروهای امنیتی به سوی آنان سنگ پرتاب می کردند.

الجزیره افزود که صدای شلیک گلوله در مرکز بیروت تا زمان مخابره خبر همچنان شنیده می شود.

نیروهای امنیت داخلی لبنان خطاب به تظاهرکنندگان از آنان خواستند محل های درگیری در مرکز بیروت را ترک کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.