مازندران- روزانه فیلم ها و تصاویر بسیاری در فضای مجازی منتشر و درگروه های مختلف دست به دست می شود که منتشر کنندگان برخی از خبر ها برای باور پذیری مخاطبان از هر شیوه و ترفندی استفاده می کنند و لذا همواره برای بسیاری از بینندگان تشخیص حقیقت از جعلی بودن این فیلم ها یا اخبار بسیاری سخت می نماید.

زندگی جنگلبان مازندرانی با یوزپلنگ ها شایعه یا واقعیت؟

قدس آنلاین-گروه استان ها: به تازگی ویدئویی دو دقیقه‌ای تصویر مردی  را نشان می دهد که سه یوزپلنگ را در کلبه ای به آغوش کشیده و همگی در خواب هستند.

در شرح این ویدئو که برخی رسانه‌های آنلاین و هم چنین بسیاری از کابران فضای مجازی  آن را منتشر کردند عنوان شده «جنگلبانی که مدعی بود شب‌ها در جنگل تنها می‌خوابد و یوزپلنگ‌ها وقتی او تنهاست و همراهی ندارد بدون هیچ آسیبی پیش آن جمع شده و استراحت می‌کنند، برای اثبات گفته‌هایش یک شب از این ماجرا فیلمبرداری کرد.»

گفتنی است انتشار این فیلم حالا در فضای مجازی با استقبال بسیاری از کاربران روبرو شده است.

 پس از انتشار این ویدئو در چند رسانه رسمی، با این که نام مکان در شرح ویدئو عنوان نشده بود، تعدادی از شبکه‌های اجتماعی این ویدئو را مربوط به مازندران معرفی کردند و نوشتند که جنگلبان مازندرانی است. در برخی صفحه‌های اجتماعی هم روی ویدئو موسیقی مازندران قرار داده شد تا باورپذیری مرتبط بودن فیلم با مازندران بیشتر شود.

این در حالی است که روابط عمومی اداره کل سازمان حفاظت از محیط زیست مازندران در گفت و گو با رسانه ها صحت این موضوع را رد کرده و اعلام کرده است که این فیلم متعلق به مازندران نیست.

پاسخ روابط عمومی محیط زیست مازندران

در همین راستا مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران صحت این موضوع را تایید نکرده و اعلام کرده است که این ویدئو هیچ ارتباطی با مازندران ندارد.

 کامیار ولی‌پور در این رابطه مدعی شده است :چنین موردی در مازندران نداریم و این ویدئو هم نه تنها ارتباطی به مازندران ندارد، بلکه از شواهد پیداست مربوط به ایران هم نیست زیرا  در گوشه‌ای از فیلم لوگوی یک مجموعه خارجی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد متعلق به صفحه‌ای مرتبط با حیوانات است.

وی بیان کرد: از رسانه‌ها و فعالان رسانه‌ای و به ویژه کاربران فضای مجازی انتظار داریم که تا پیش از اطمینان نسبت به درستی محتوایی که در فضای مجازی مشاهده می‌کنند، اقدام به انتشار آن نکنند.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران تاکید کرد: این موضوع متأسفانه هر چند وقت یک بار به اشکال مختلف در فضای مجازی دیده می‌شود.

وی عنوان کرد: برای مثال تصویری تکراری از چند حیوان که با وضعیت بدی نگهداری می‌شوند، چند سال است که هر چند ماه یک بار در فضای مجازی به عنوان شرایط بد نگهداری حیوانات در باغ وحش بابلسر منتشر می‌شود.

وی یادآور شد: در حالی که هیچ کدام از آن تصاویر متعلق به بابلسر و مازندران نیستند و بارها نیز ادعای مطرح شده را با انتشار تصاویر واقعی تکذیب کرده‌ایم. این رفتارها عمدتا برای جذب مخاطب انجام می‌شود که نتیجه‌ای جز  ایجاد نگرانی بین دوستداران محیط زیست و تخریب سازمان حفاظت محیط زیست ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    مازندران که اصلا یوز پلنگ نداره آخه.امان از بیسوادی