زاهدان- عوامل یک گروهک تروریستی بامداد ۱۵ مردادماه جاری به کار گذاشتن مواد منفجره در داخل جوی کنار خیابان اقدام کرده و پس از تماس با پلیس ۱۱۰ و اعلام اینکه حادثه‌ای در خیابان صدرا اتفاق افتاده به‌محض حضور مأموران انتظامی در محل مواد کار گذاشته‌شده را منفجر کردند که منجر به زخمی شدن چهار مأمور انتظامی و وارد آمدن خساراتی به خودرو گشت انتظامی شد.

تلاش‌های مذبوحانه تروریست‌ها برای ایجاد ناامنی در شرق کشور؛تروریست ها دستگیر شدند

قدس آنلاین-گروه استان ها: بامداد روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه صدای انفجار خواب را از چشمان مردم زاهدان ربود و این حادثه منجر به زخمی شدن تعداد چهار نفر از نیروهای انتظامی شهرستان زاهدان شد.

دستگیری عامل انفجاری

در همین راستا مدیر کل اداره اطلاعات سیستان و بلوچستان  اعلام کرد: با عنایت خداوند متعال و تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) اعضای یک تیم وابسته به گروه‌های تروریستی تکفیری با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) استان دستگیر شدند.

مدیرکل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان روز شنبه اظهار داشت: این تیم تروریستی با اقدامات خود موجبات رعب و وحشت مردم و ترس و دلهره شهروندان عزیز استان را فراهم کرده بود.

روابط عمومی قرارگاه منطقه‌ای قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور نیز در این رابطه اعلام کرد سربازان گمنام امام زمان(عج) موفق به دستگیری عامل اصلی کار گذاشتن مواد منفجره صوتی دریکی از خیابان‌های شهر زاهدان شدند.

بر اساس این گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج) با اشراف اطلاعاتی کامل در منطقه، عامل انفجار مواد منفجره صوتی در خیابان صدرا زیباشهر زاهدان را دستگیر و پیگیری‌های لازم برای دستگیری سایر عوامل دخیل در این اقدام تروریستی ادامه دارد.

عملیات مذبوحانه در کو رین

عملیات تروریستی و بمب‌گذاری برای ضربه زدن به نیروهای حافظ امنیت ازجمله تلاش‌های مذبوحانه‌ای است که گروهک «جند الظلم» در استان سیستان و بلوچستان به آن اقدام می‌ورزد.

در مردادماه امسال هم‌چنین این گروهک تروریستی مدعی شد که باکار گذاشتن بمب کنار جاده‌ای در نزدیکی روستای گلوگاه واقع در بخش کو رین در سیستان و بلوچستان توانسته مجتبی میرشکار فرمانده بسیج کورین را به شهادت رسانده  و سه خودرو را منهدم کند.

اگرچه انفجار این بمب کنار جاده‌ای در کورین صحت داشت اما این گروه دررسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماند  و با هوشیاری مأموران انتظامی یکی از دو بمب کار گذاشته‌شده خنثی شد و هیچ آسیبی به حافظان امنیت وارد نشد.

دستگیری تروریست‌ها

درحالی‌که تروریست‌ها در آن‌سوی مرزها برای ورود به کشور و ایجاد ناامنی و هم‌چنین بر هم زدن وحدت شیعه و سنی در تلاش هستند لذا در آخرین روزهای باقی‌مانده از سال گذشته نیز قصد نفوذ و عملیات خرابکاری در استان سیستان و بلوچستان را داشتند که خوشبختانه با هوشیاری نیروهای امنیتی این اقدامات مذبوحانه خنثی شد.

بنا براعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران ،  با اقدامات پیچیده و گسترده اطلاعاتی در آن‌سوی مرز یک تیم تروریستی وابسته به گروهک جیش الظلم (جیش العدل) شناسایی و اسفندماه سال گذشته به‌محض ورود به کشور توسط تیم‌های عملیاتی اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان ضربه شد و سرتیم عملیاتی آن بنام الیاس نارویی بانام مستعار (زبیر) به درک واصل شد.

بنابراین گزارش از مخفیگاه این شرور در شرق کشور دوقبضه سلاح کلاش، ۱۰ تیغه خشاب و مقادیر متنابهی مهمات و لوازم ساخت بمب کشف شد.

 الیاس نارویی از عناصر عملیاتی گروهک بود که در عملیات‌های تروریستی متعددی ازجمله فرماندهی حمله به سپاه نیک شهر و شهادت دو نفر از پرسنل سپاه پاسداران، مشارکت در انفجار اتوبوس محور خاش به زاهدان و شهادت ۲۷ تن از پرسنل سپاه و کاشت بمب صوتی مقابل کلانتری ۱۲ زاهدان نقش کلیدی را ایفا کرده بود. 

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان در همین رابطه گفت: همچنین در ۱۹بهمن سال گذشته یک تیم تروریستی وابسته به گروهک‌های تروریستی که قصد انفجار بمب در جلوی کلانتری ۱۵ زاهدان را داشتند با هوشیاری تیم عملیاتی اداره کل اطلاعات ناکام ماندند و دو نفر از عوامل پس از زخمی شدن بازداشت شدند.

بمب کارگذاری شده به وزن ۵ کیلوگرم هم خنثی شد و به هیچ‌کدام از مأموران انتظامی صدمه‌ای وارد نشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    بسیار ممنونم