نماینده مردم تربت حیدریه گفت: مالیات بر درآمد از بورس،یکی از اهداف اصلاح ساختار بودجه است که در صورت اجرایی شدن به اندازه کل بودجه عمرانی یکسال کشور درآمد ایجاد می کند.

رقم مالیات بر عایدی بورس به اندازه کل بودجه عمرانی کشور است

به گزارش قدس آنلاین، محسن زنگنه،  اظهار کرد: اصلاح ساختار بودجه از اولویت‌های اصلی مجلس شورای اسلامی است اما یک پروسه زمان بر است و به صورت یک جا انجام نمی‌شود، اما قطعاً بخشی از آن را مردم در سال آینده در سفره معیشتی خود می‌بینند.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه در بازار بورس، طلا و سکه یکی از اهداف اصلاح ساختار بودجه است، افزود: روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان در بورس مبادلات انجام می‌شود و چنانچه یک در هزار از این مبادلات مالیات کسر شود، سالانه ۶۰۰ هزار میلیارد تومان فقط مالیات از بازار بورس اخذ می‌شود و این در حالی است که کل بودجه عمرانی کشور سالانه ۵۷۱ هزار میلیارد تومان است.

درآمد نفت در داخل بیش از صادرات است

وی تصریح کرد: اصلاح ساختار بودجه در صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌های خصوصی از دیگر اهداف کمیسیون بودجه است، به طوری که مثلاً تا به امروز کسی در کشور از سود و زیان شرکت ملی نفت اطلاعی ندارد و این در حالی است که میزان درآمد این شرکت در داخل بیش از صادرات است.

زنگنه با اشاره به راه اندازی قرارگاه جهادی زعفران در شهرستان زاوه گفت: قرارگاه زعفران با حضور بخش خصوصی و معین اقتصادی تشکیل شده که در گام نخست ۲۰ میلیارد تومان برای آن سرمایه گذاری شده، البته سرمایه نقدی آن دو ونیم میلیارد تومان است و مابقی از محل گردش میزان مالی آن محاسبه می‌شود.

وی، هدف از تشکیل این قرارگاه را کاهش خام فروشی و افزایش ارزش افزوده زعفران عنوان کرد و افزود: زعفرانی که به صورت گل فروخته می‌شود، مانند پسته ای است که در خوشه به فروش می‌رسد یا مانند نفت است که خام فروشی می‌شود، بنابراین هدف ما برای امسال حفظ ۲۰ درصد زعفران منطقه است که در سال آینده این رقم باید به میزان ۸۰ درصد افزایش یابد، البته این با همکاری تولیدکنندگان میسر خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: در منطقه تربت حیدریه ۴۰ پایگاه فرآوری زعفران راه اندازی می‌شود و پاک کردن و خشک کردن زعفران با دستگاه‌های استاندارد برای تولید کنندگان به صورت رایگان انجام می‌شود و در ادامه، هزینه آن را از ارزش افزوده محصول دریافت می‌شود.

مزایده ۶۰ تنی زعفران در روزهای آینده

زنگنه از مزایده ۶۰ تن زعفران موجود در تعاون روستایی تا چند روز آینده خبر داد و افزود: مزایده ۶۰ تن زعفران به شرط صادرات است و ۲۰ میلیارد تومان ضمانت بانکی می‌خواهد و چنانچه انجام شود مابقی مطالبات زعفران کاران که تقریباً ۱۰۰ میلیارد تومان است، با این شرایط پرداخت خواهد شد.

وی افزود: تفاهم نامه‌ای به ارزش حدود هزار میلیارد تومان با تعدادی از صادر کنندگان مطرح زعفران بسته ایم؛ بدین صورت که زعفران خود را به صورت مستقیم از کشاورز این منطقه خریداری کنند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس تصریح کرد: یکی از مهمترین آفات در منطقه، فساد است و ارتباطی به جناح چپ و راست هم ندارد، متأسفانه در حوزه‌های اداری زد و بندهایی صورت می‌گیرد که هر کدام را ورود می‌کنیم باز جنبه دیگری از فساد در جایی دیگر نمایان می‌شود؛ این فضای نیازمند ورود خبرنگاران است و بنده به عنوان نماینده مردم حمایت همه جانبه خود را از خبرنگارانی که برای تبعیض و فساد تلاش دارند، اعلام می‌کنم.

وی گفت: اینکه با نماینده مجلس تماس می‌گیرند که با فلان استخدامی‌ها یا بودجه چه کنیم، برای من اصلاً خوشحال کننده نیست، بلکه این حکایت از یک فساد است که در برخی مجموعه‌ها تنیده شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.