رئیس اداره اوقاف و امورخیریه بردسکن گفت: اولین شورای امور خیریه استان خراسان رضوی در شهرستان بردسکن تشکیل شد.

تشکیل اولین شورای امور خیریه استان در بردسکن

علی نوری

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سعید غیرتمند گفت: این شورا با هدف  کمک در امور خیریه از جمله تامین جهیزیه، حمایت از زندانیان، ازدواج جوانان و کمک به اقشار آسیب پذیر و  ورود به حوزه آسیب های اجتماعی تشکیل شده است و ۷ نفر اعضای این شورا  مشخص و  احکام انها صادر شده است.  

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بردسکن  عنوان کرد: این شورا درطول سال فعالیت دارد  و اداره اوقاف و امور خیریه فعالیت های اجتماعی را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی افزود: ازابتدای امسال تاکنون این شورا توانسته است بیش از ۱۰ هزار پرس غذای گرم بسته بندی شده و  هزار بسته غذایی را  با کمک خیران تامین و بین خانواده های نیازمند و اقشار آسیب پذیر توزیع کرده است.  

وی همچنین گفت: به مناسبت اعیاد قربان و غدیر نیز ۴ راس گوسفند قربانی و ۵ هزار پرس غذای گرم بسته بندی شده  بین اقشار آسیب پذیر توزیع شد.

حجت الاسلام غیرتمند با اشاره به فرارسیدن ماه محرم گفت:  بیش از ۸۵ درصد موقوفات شهرستان بردسکن  با نیت تعزیه داری و اطعام  درماه محرم و صفر است که برنامه ریزی شده است  با مصوبه ستاد مقابله با کرونا  موقوفاتی که در روستاها است صرف عزاداری در همان روستا شود وموقوفاتی که مقید  برمکان ندارد با اولویت برگزاری مراسم عزاداری در بقاع متبرکه برگزار شود.  

وی بیان کرد: امسال با توجه به ویروس کرونا  هیچ اعزام مبلغ از حوزه علمیه قم برای دهه اول ماه محرم  به شهرستان صورت نمی گیرد و تمام تلاش ما براین است که از ظرفیت روحانیون شهرستان برای عزاداری دهه اول ماه محرم  استفاده شود.
 

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.