ما تمام کتاب‌های کانون اعم از کتاب‌های تجدید چاپی و کتاب‌های تازه انتشار یافته را معرفی می‌کنیم و با توجه به متن و محتوا، تصویرسازی و جغرافیایی که قرار است این کتاب‌ها در آن توزیع شود، با ناشران خارجی گفت وگو و تعامل می‌کنیم و قراردادها بسته می‌شود.

تمام کتاب‌های کانون را به ناشران بین‌المللی معرفی می‌کنیم/فروش اینترنتی محصولات کانون آغاز می‌شود

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، اخیراً کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پی توافق با ناشران سوری و لبنانی، حق نشر تعدادی از کتاب‌های کانون را به این کشورها واگذار کرده است. «دعای موش کوچولو»، «امین‌ترین دوست»، «در جستجوی خدا»، «کلوچه‌های خدا»، «قصه مارمولک سبز کوچولو» و «خداحافظ راکون پیر» نوشته کلر ژوبرت، کتاب هایی است که قرار است از سوی انتشارات «دارالحداره الاسلامیه» لبنان به زبان عربی منتشر شود؛ همچنین امتیاز کتاب‌های «یک جنگل و چند حیوان» نوشته نورا حق‌پرست، «شام سرد شد کوتی‌کوتی»، «سرما نخوری کوتی‌کوتی» و «دنیا را بلرزان کوتی‌کوتی» نوشته فرهاد حسن‌زاده از مجموعه «قصه‌های کوتی‌کوتی» به ناشری سوریه‌ای واگذار شده است.

بر همین اساس، تعدادی از این‌کتاب‌ها به چاپ رسیده است و تعدادی دیگر در دست انتشار قرار دارد. ناشران عرب‌زبان دیگری از کشورهای اردن و عراق هم در حال مذاکره برای خرید امتیاز ترجمه دیگر آثار کانون پرورش فکری هستند که به‌ زودی با انعقاد قرارداد خرید حق نشر، این آثار به مخاطبان عرب‌زبان معرفی می‌شود. پیش‌تر نیز حق‌نشر (کپی‌رایت) زبان ترکی استانبولی و اسپانیولی شش کتاب‌ کلر ژوبرت به ناشرانی از کشورهای ترکیه و استانبول واگذار شده بود.

کانون پرورش فکری با توجه به فعالیت مؤثر «آژانس تماس» در حوزه کشورهای عرب زبان، فروش حق نشر کتاب‌های خود را در این حوزه زبانی از طریق آژانس تماس انجام می‌دهد.

حامد رهنما، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری با اشاره به فعالیت های بخش بین الملل اظهار کرد: این بخش کانون در قسمت‌های مختلفی مانند انتشارات، اسباب بازی و سرگرمی، تئاتر و سینما با کشورها و انتشارات مختلف بین‌المللی و یا با پخش‌های تلویزیونی و جشنواره های گوناگونی در ارتباط است و با آنها مراودات کاری داریم.

وی یادآور شد: در بخش کتاب نیز چندین سال است که کانون در برخی از جشنواره‌ها مانند بلونیا، فرانکفورت و ... حضور جدی دارد و با غرفه جداگانه‌ای در آنها حاضر می‌شود و با ناشرانی که در کشورهای مختلف فعالیت دارند در ارتباط است و کتاب‌های کانون به زبان آن کشورها با هماهنگی که توسط آن ناشران صورت می‌گیرد، منتشر می‌شود.

رهنما تاکید کرد: به غیر از این ما با یک سری آژانس‌های ادبی هم در ارتباط هستیم. این آژانس‌های ادبی در گذشته محدودتر فعالیت می کردند اما چند سالی است که این فعالیت‌هایشان را جدی‌تر کرده‌اند و در بسیاری از جشنواره‌هایی که شاید کانون در آنها حضور پیدا نکند، حضور دارند و با ناشران مختلف در تعامل هستند و به عنوان نماینده کانون در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی درباره معیار انتخاب کتاب هایی که قرار است توسط ناشران لبنانی و سوری منتشر شود، گفت: ناشران کشورهای عربی خودشان این آثار را انتخاب کرده‌اند. ما تمام کتاب‌های کانون اعم از کتاب‌های تجدید چاپی و کتاب های تازه انتشار یافته را معرفی می‌کنیم و با توجه به متن و محتوا، تصویرسازی و ... جغرافیایی که قرار است این کتاب ها در آن توزیع شود، با ناشران بر اساس این موارد گفت وگو و تعامل کرده، قراردادها بسته می‌شود.

وی درباره فرصت هایی که کرونا در بهره گیری از فضای آنلاین ایجاد کرده، گفت: چندین سال بود مخاطبان کانون منتظر این بودند که بتوانند محصولات کانون را به صورت اینترنتی دریافت کنند و این از مطالبات جدی مردم بود و کسانی هم در کانون مسئول رسیدگی به این امر بودند سالها تلاش کردند اما میسر نشده بود تا این که تمام زیرساخت‌ها ایجاد شد و امور مربوط به طراحی سایت و بارگذاری محتوایی آن انجام شده و به زودی فروش اینترنتی محصولات کانون به زودی آغاز خواهد شد.

رهنما یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا ما با مجموعه‌ها و پلتفرم‌هایی که مخاطبان خودش را دارد همکاری خود را آغاز کردیم و کتاب آواهای کانون نیز آنجا منتشر شده است. از سال گذشته حدود ۳۰ عنوان کتاب آوا منتشر کردیم و گویندگانی از رادیو، سینما و تلویزیون در این پروژه حضور داشتند و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی هم از آن شد. اردیبهشت سال گذشته و پیش از کرونا این پروژه آغاز شد اما جالب است که در این چند ماهه اخیر که مردم درگیر کرونا هستند استقبال از آن بسیار خوب بوده و در دستور کار انتشارات و معاونت تولید کانون است که به تعداد این کتاب‌های صوتی اضافه کند.

وی در ادامه افزود: از طرفی دیگر کتاب های دیجیتال و فایل هایی که تحت وب است پیش از این در کانون وجود نداشت، اما الان یک سالی است که همزمان با چاپ نسخه فیزیکی کتاب‌های کانون، نسخه تحت وب هم منتشر می‌شود و از این به بعد منبع خرید سایت کانون خواهد بود و با مجموعه‌هایی که مخاطب خوبی دارند نیز قرارداد بستیم که آنها هم از محصولات کانون استفاده کنند.

رهنما درباره برنامه های پیش روی بخش بین الملل کانون گفت: هر روز قراردادها و گفت وگوهایی توسط کارشناسان در روابط عمومی و بخش بین‌الملل کانون و توسط نمایندگان ما در آژانس‌های ادبی انجام می‌شود و هر هفته با ناشران کشورهای مختلف گفت وگو می کنیم که منتج به چاپ کتاب در کشورهای آنها شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.