رئیس کل جمعیت هلال احمرکشور گفت: ۳۷ هزار و۵۰۰ خانه هلال در کل کشور مورد نیاز است که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ خانه هلال آماده بهره‌برداری است و حدود یک هزار و ۵۰۰ خانه هلال دیگر نیز تا هفته دولت آماده بهره‌برداری می‌شود.

 ۳۷ هزار و ۵۰۰ «خانه هلال» در کل کشور مورد نیاز است

به گزارش قدس آنلاین، کریم همتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل جمعیت هلال احمر کشور در تجهیزات امدادی و کمک به مردم، خالی بودن انبارها است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: به دلیل زلزله کرمان و سیل جنوب که در غرب کشور اتفاق افتاد موجودی انبارها به کمترین مقدار رسیده است.

وی بااشاره به کمک۵۰ میلیارد تومانی ریاست جمهوری به هلال احمر کشور بیان کرد: با این مبلغ ۸ فروند هلی کوپتر را تجهیز و برای بهره برداری آماده کردیم.

همتی افزود: نیاز هلال احمر کشور برای شارژ انبارها و رسیدن به استاندارد ۲ درصد موجودی شارژ انبارها،   بیش از یک هزار و۹۰۰ میلیارد تومان است که با موافقت ۴۰۰ میلیارد تومان کمک دولت، که یک پنجم مبلغ مورد نیاز است قادر به شارژ میزان کمی از انبار خواهیم بود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: همه مدیران باید مسئله شفافیت مالی را رعایت کنند در همین راستا ورود به بورس گام بزرگی در شفافیت مالی است.

وی ادامه داد: یکی از پایه‌های هلال احمر کشور هلدینگ سرمایه گذاری در زمینه ساختمان سازی و دامپروری  است که مجموعه شرکت کشت و صنعت هلال نیشابور نیز زیر مجموعه این هلدینگ است و به زودی وارد بازار بورس کشور خواهد شد.

همتی با ذکر این نکته که ما باید تلاش کنیم تا دیدگاه مثبت مردم به هلال احمر تقویت شود، گفت: بیش از ۲۰۰۰ هکتار زمین زیر نظر کشت و صنعت هلال است که بخشی از  سود شرکت‌های هلال باید به مناطق محروم تعلق گیرد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور یادآور شد: امدادگر هلال احمر باید کمتر از ۱۰ دقیقه در  مناطق آسیب دیده حضور داشته باشد و رسیدن به این مطلوب تنها با ایجاد خانه‌های هلال در روستاها با همکاری فرمانداران و دهیاران مناطق و آموزش جوانان میسر است.

وی تصریح کرد: ۳۷ هزار و۵۰۰ خانه هلال در کل کشور مورد نیاز است که از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ خانه هلال آماده بهره برداری و حدود یک هزار و ۵۰۰ خانه هلال دیگر نیز تا هفته دولت آماده بهره برداری می‌شود.

همتی در خصوص آموزش جوانان در دوره کرونا در جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر در فضای مجازی و فضای رسانه ای آموزش مجازی را آغاز کرده و در خانه‌های هلال هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش ادامه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در ادامه توضیحاتش افزود: ما در صدا و سیما آموزش مجازی داشتیم که فقط در یک مورد بیش از ۷۶ میلیون نفر از  سایت  crona.ir  بازدید داشتند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.