نخستین شبکه خدمات مشورتی پزشکی از راه دور در حوزه کرونا، به همت کلان منطقه ۹ کشور با محوریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال راه‌اندازی است.

راه اندازی نخستین شبکه پزشکی از راه دور کرونای کشور در مشهد
به گزارش قدس آنلاین، محمود تارا رئیس کارگروه پزشکی از راه دور کلان منطقه آمایشی ۹ کشور گفت: طبق هماهنگی‌ها و پیش بینی‌های انجام شده شبکه پزشکی از راه دور کرونا در کلان منطقه ۹ کشور همزمان با روز پزشک در روز اول  شهریورماه رونمایی خواهد شد.
او  افزود: کلان منطقه ۹ کشور دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی را زیر پوشش دارد و راه‌اندازی شبکه پزشکی راه دور در این کلان منطقه می‌تواند به عنوان الگویی در سطح کشور مطرح شود.
رئیس کارگروه پزشکی از راه دور ادامه داد: بهبود مراقبت از بیمار، بهبود دسترسی و مراقبت پزشکی برای نواحی روستایی و محروم، دسترسی بهتر به پزشکان برای مشاوره، در دسترس قرار دادن امکانات برای پزشکان جهت هدایت معاینات خودکار، کاهش هزینه‌های مراقبت‌های پزشکی و کاهش انتقال بیماران به مراکز درمانی از جمله فوائد طرح پزشکی از راه دور بیماری کرونا به شمار می‌رود.
تارا بیان کرد: ستاد پزشکی از راه دور کلان منطقه ۹ با عنوان "سپاد ۹" اولویت‌گذاری خدمات و مشورت‌های تخصصی مورد نیاز در مدیریت بحران کووید – ۱۹ را با همکاری همه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های زیرمجموعه در حال اجرا دارد و اکنون بیش از ۱۰ ایستگاه مبدأ مشورت در بیمارستان‌های مربوطه را فعال کرده است که این ایستگاه‌ها قادر خواهند بود به صورت صوتی، تصویری و سامانه‌ای به ایستگاه‌های مرجع و متخصصان مربوطه متصل شده و بهترین تدابیر درمانی را برای درمان بیماران خود اتخاذ کنند.
او تصریح کرد: بدین منظور دو ایستگاه مرجع مشورت تخصصی در رشته‌های ریه، عفونی، و ICU در بیمارستان‌های قائم (عج) و امام رضا (ع) مشهد فعال شده است.
رئیس کارگروه پزشکی از راه دور، تاکید کرد: ستاد پزشکی از راه دور کلان منطقه ۹ کشور امیدوار است که با ابلاغ استانداردهای دستگاه‌های سیار مشورت از راه دور، امکان ویزیت از راه دور بیماران کووید- ۱۹ را نیز برای پزشکان متخصص و فوق تخصص فراهم کند.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.