مشاور امنیت ملی ترامپ در حالی که مدعی بود دخالت در انتخابات آمریکا خط قرمز آنها است، گفت پیام ما به روسیه، چین و ایران این است که در انتخابات ما دخالت نکنند.

مشاور ترامپ: روسیه، چین و ایران در انتخابات ما دخالت نکنند

به گزارش قدس آنلاین، رابرت اوبرایان روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه سی بی اس آمریکا بدون اینکه به مجری برنامه درباره اینکه آیا ترامپ به طور مشخص به ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است که در انتخابات ما دخالت نکنند، پاسخ دهد، افزود: ما همواره به همتایان روسی خود می‌گوییم که در انتخابات ما دخالت نکنند. این خط قرمز ما است.

وی ادامه داد: من نمی توانم محتویات مذاکرات رئیس جمهوری با روسیه، فرانسه یا انگلیس را مطرح کنم اما برای روسیه بسیار بسیار روشن کرده‌ایم.

مشاور امنیت ملی ترامپ اضافه کرد: هیچ دولتی به اندازه این دولت بر روسیه سختگیری نداشته است، ما صدها شرکت روسی را تحت تحریم قرار دادیم. کاری که دولت قبلی انجام نداد. ما بخش جاسوسی روسیه را اخراج کردیم، ما کنسولگری و اماکن دیپلماتیک آنها را در ساحل غربی بستیم.

اوبرایان اظهار کرد: چیزی نمانده است که ما علیه روسیه انجام نداده باشیم. با این حال رئیس جمهوری ترامپ به ارسال پیام به روسیه ادامه می‌دهد که در انتخابات ما دخالت نکنید. همچنین این پیام برای چینی‌ها و تهران هم هست که این کار را انجام ندهند چرا که پیامدهای شدیدی خواهد داشت.

وی در یک اظهار نظر انتخاباتی گفت: به یادداشته باشید که همه این سختگیری‌ها و تحریم‌ها علیه روسیه در این دولت انجام شد و در دولت گذشته باراک اوباما و جو بایدن این اتفاق روی نداد.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا روز گذشته گزارشی را منتشر کردند که ایران و چین به دنبال پیروزی بایدن هستند اما روسیه می‌خواهد ترامپ پیروز شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از سال ۲۰۱۷ تا کنون در مظان اتهام تبانی با روسیه برای پیروزی در انتخابات گذشته قرار دارد و هرچه به آبان ماه، موعد انتخابات امسال آمریکا هم نزدیک می‌شویم، این مساله پررنگ‌تر خواهد شد.

پیش از این مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و مقامات اطلاعاتی آمریکا در نشست‌های استماعی سنا تاکید کرده بودند که روسیه و برخی کشورهای خارجی به دنبالت تاثیرگذاری بر انتخابات بوده‌اند.

ترامپ اما با رد این گزارش‌ها تاکید کرد تنها کسی که روسیه نمی‌خواهد در ریاست جمهوری ببیند، دونالد ترامپ است. وی همچنین خواسته ایران و چین را هم این دانست اما مدعی شد به محض پیروزی، به سرعت با ایران و کره شمالی به توافق خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.