کتاب «جستارهایی پیرامون جریان شناسی علوم قرآن در دوره معاصر» به تازگی از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر و روانه بازار نشر شد.

کتاب «جستارهایی پیرامون جریان شناسی علوم قرآن در دوره معاصر» منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، قرآن کریم؛ کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر گرامی اسلام(ص) است که فراوانی آموزه های این کتاب شریف، در کنار زیبائی ها و ویژگی های منحصر به فرد آن موجب شده به عنوان کتاب زندگی در بستر زمان جاری شده و مورد توجه قرار گیرد.

شمار عالمان مسلمان و حتی غیر مسلمان که هر یک از زاویه ای به قرآن نگریسته اند بسیار فراوان بلکه حیرت انگیز است  و حاصل این تلاش های علمی که در قالب هایی چون کتاب، مقاله، سخنرانی و آثار هنری انتشار یافته نیز گواه این مدعی است؛ آثار و عنوان هایی که هر یک، کتاب شناسی هایی را به خود اختصاص داده و زینت بخش کتابخانه ها در سراسر جهان شده است.

علوم قرآنی تنها یکی از دهها دانشی است که به برکت تدبر در قرآن به وجود آمده و برای خود جایگاهی والا در میان دیگر علوم اسلامی یافته است؛ بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی نیز به عنوان مرکزی پژوهشی و اسلامی، توفیق داشته آثار متعددی را در حوزه علوم قرآنی منتشر و روانه بازار نشر کند.

کتاب «جستارهایی پیرامون جریان شناسی علوم قرآن در دوره معاصر» نشانی دیگر از اهتمام این مرکز به قرآن کریم و نشر آموزه ها و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که روزآمدی بحث های مطرح شده و کنار هم بودن مجموعه جستارهایی از استادان و فضلای عصر حاضر، از ویژگی های این کتاب بشمار می آید.

این اثر در ۷ فصل به مباحث و موضوعاتی همچون «مطالعات معاصر در حوزه مبانی و قواعد تفسیر»، «علوم قرآن در دوره معاصر، گسترده، مسائل جدید»، «مطالعات معاصر در حوزه روش ها و گرایش های تفسیر»، «جایگاه وحی در مطالعات قرآنی معاصر»، «جایگاه محکم و متشابه در مطالعات قرآنی معاصر»، «جایگاه اسباب نزول در مطالعات قرآنی معاصر» و... و. می پردازد.

پیشینه علوم قرآن جدید، قرآن، هنر و فنون، زبانی بودن وحی قرآن، آثار وحی پژوهانه سده اخیر، پیشنیه نسخ، نسخ در اصطلاح جدید، ملاک های بررسی فعالیت های معاصر در حوزه علوم و فنون قرائات و... برخی دیگر از مباحثی است که در این اثر به آن پرداخته شده است.

گفتنی است؛ این اثر به قلم محمد فاکر میبدی نگاشته شده و در شمارگان ۳۰۰ نسخه در قطع وزیری به چاپ رسیده و در اختیار علاقمندان به مطالعه کتاب قرار گرفته است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.