مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به کاهش ذخایر خونی در استان از تمامی مردم نوع‌دوست خواست با حضور در پایگاه های انتقال خون، نسبت به اهدای خون و یاری رساندن به بیماران اقدام کنند.

نبض انتقال خون کند شد/ دارندگان گروه خونی «o منفی» به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وبدا، مجیدعبداللهی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و گرمی هوا، میزان ذخایر خونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیاز فوری به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه خونی o منفی در استان افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه شیوع کرونا میزان اهدای خون در خراسان رضوی را از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داده است گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ واحد خون توسط داوطلبان در خراسان رضوی اهدا شده است.

وی افزود: خراسان رضوی به ویژه شهر مشهد به علت حضور زائران و مسافران، سوانح جاده‌ای، انجام عمل‌های جراحی، بیماران هموفیلی و تالاسمی جزو استان‌های اول کشور از نظر مصرف فرآورده‌های خونی به شمار می‌رود.

عبداللهی تاکید کرد: داوطلبان اهدای خون در صورت مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون، کارت ملی و ماسک نیز به همراه داشته باشند و از آوردن همراه جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.