خوزستان-سرپرست مرکز بهداشت غرب اهوازگفت: علاوه بر خطر سقوط کودکان در جوی های روباز، مشکلات و بیمارهای خطرناکی این منطقه و درنهایت شهر را تهدید می کند لذا پیک بیماری التور به ما می گوید که باید مراقب شیوع وبا باشیم. 

وضعیت سفید کرونایی اهواز شکننده است

به گزارش قدس آنلاین، مهران احمدی بلوطکی سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز درنشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه وضعیت سفید کرونایی اهواز شکننده است، خاطر نشان کرد: لزوم پایداری مراقبت های بهداشتی توسط شهروندان را گوشزد می کنیم زیرا ممکن است ورق این وضعیت مطلوب بزگردد و در ماه های آینده با شرایط بدتری روبه رو شویم.

وی ادامه داد: در بیمارستان های کرونایی غرب اهواز توانستیم ۶ هزار بیمار را کنترل کنیم علاوه بر آن در طول این مدت ۸۰ واحد بهداشتی در شهر و روستا فعالیت های خود را ارائه داده اند. 

احمدی بلوطکی با اشاره به حوادث دلخراش جوی های روباز کوی سیاحی که برای کودکان آن منطقه رخ داد، گفت: اگر شهرداری پا به میدان نگذارد، شاهد حوادث و ایجاد بیماری های بدتر خواهیم بود زیرا بیش از نیمی از کوی سیاحی دارای جوی های روباز است و به این دلیل شاهد مرگ کودکان بر اثر این معضل می شویم. نباید فراموش کنیم‌که فاضلاب به کانالی در کوی سیاحی سرازیر می شود، به همین دلیل باید اهتمام خود را به آن بخش اختصاص دهیم. 
 
وی افزود: علاوه بر خطر سقوط کودکان در جوی های روباز، مشکلات و بیمارهای خطرناکی این منطقه و درنهایت شهر را تهدید می کند. پیک بیماری التور به ما می گوید که باید مراقب شیوع وبا باشیم. 

احمدی بلوطکی گفت: لایروبی فاضلاب و جوی های سرباز، جهت جلوگیری از انتشار بیماری ها، یکی از اقدامات بهداشت غرب در این مدت خواهد بود که خوشبختانه توانستیم بالای هزار نمونه آزمایشات آب را از شهر و روستا بگیریم.

سرپرست بهداشت غرب اهواز تاکید کرد: کیفیت آب روستاهای مسیر دغاغله، تصفیه شکر و ام التمیر، نگرانی  هایی برای ما ایجاد کرده، زیرا انتظار ما از این آب های کلر دار، فقدان رنگ و بو است. می بایست فرسودگی لوله ها مرتفع شود و اگر انجام نشد، در دادگاه شکایت خود را ارائه می دهیم.

احمدی بلوطکی با بیان اینکه در حال حاضر شاخص کدورت آب شبکه توزیع شهری اهواز در وضعیت مطلوبی نیست گفت: پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شده است، دو حوضچه در این راستا لایروبی شده‌اند و دو حوضچه دیگر باید تعیین تکلیف شوند؛ همچنین در برخی نقاط آب شهری فرسودگی لوله‌ها به ویژه در مناطق حاشیه مشهود است و باید در این راستا اصلاحاتی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.