مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در مراتع مشجر مشرف به جنگل‌های ارسباران، گفت: آتش به طور کامل مهار شد و هم اکنون در حال لکه‌گیری هستند.

آتش در جنگل‌های ارسباران به طور کامل مهار شد

قدس آنلاین: محمدباقر هنربر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: آتش به طور کامل اطفا شده و به نیروهای مستقر در منطقه توصیه کردیم تا برای حصول اطمینان از پاک سازی تا عصر امروز در منطقه بمانند.

وی از حضور تمام عوامل امدادی به ویژه منابع طبیعی، بسیج، سپاه، هلال احمر،محیط زیست، نیروهای بومی و مردمی، مرزبانی و ارتش و دهیاران و شوراهای اسلامی تقدیر کرد.

آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های روستای آوارسین و منطقه هوچ سفلی در شهرستان خداآفرین از صبح دیروز آغاز شده بود که با حضور عوامل امدادی خاموش شد.

تیر ماه امسال هم منطقه قره تیکانلوی شهرستان خداآفرین دچار آتش سوزی شد.

جنگل های ارسباران در سال گذشته نیز به مدت ۴ روز در ۳ نقطه متقاوت در شهرستان مرزی خداآفرین به دلیل خطای انسانی دچار آتش سوزی شد. 

گفته می شود در این حادثه حدود ۳۰۰ هکتار از این جنگل ها در آتش سوخت. 

جنگل های ارسباران با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت از بکرترین مناطق جنگلی ایران به لحاظط تنوع گونه های گیاهی و جانوری آن شمرده می شود، به گونه ای که گفته می شود ۱۵ تا ۲۰ درصد مجموع گونه های گیاهی شناخته شده کشورمان در این لکه جنگلی یافت می شود. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.